DERS ADI

: Nasıl Felsefe Yapılır

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4079 Nasıl Felsefe Yapılır SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Felsefî düşünme biçimi ve felsefî düşünce anlatılarak konulara ve problemlere felsefî açıdan nasıl bakılabileceği, dilin nasıl kullanılması gerektiği, bilimsel verilerden ve bilgi birikiminden nasıl faydalanılacağı gibi hususlar örneklerle gösterilip isabetli ve doğru düşünme alışkanlığının kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefi düşünme biçimini öğrenerek felsefi düşünceyi tanıyabilecek.
2   Dili isabetli kullanarak kavram analizi yapabilecek.
3   Problemlerin kaynağı ve çözümleri hakkında bir öneride bulunabilecek.
4   Felsefi olan veya olmayan bakış açılarını kolayca fark edebilecektir.
5   Karşılaştığı problemlerle ilgili bilimsel, analitik ve eleştirel bir yaklaşımla çağdaş çözümler üretebilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "Felsefe" Kavramı 1. Tarihsel yaklaşım.
2 Felsefede Dil ve Dilin Cazibesi 1.Zorunlu anlamlar 2.Farklı amaçlar 3."Birçok şey"in "bir şey"in kılığına girmesi / aynı şeyle maskelenmesi
3 Kesin Bölümleme 1.Cümle yapısı
4 Kavramlar 1."Zihin" kavramı 2."Hürriyet" kavramı 3.Sadakat
5 Doğru Sorular Sormak 1. Sadece sözlü sorular 2. Cevap öneren sorular
6 Faraziyeler Kurmak.
7 Cevaplanamaz Olanları Göstermek.
8 Ara Sınav
9 Değer Yargıları 1.Objektif karşılaştırmalar yapma 2.Sübjektif karşılaştırmalar yapma 3.Görüş analizleri yapma
10 Tercih ve Zevke Göre İfadeler Bulma 1.Tercih işlemi 2. Yargıda bulunma 3. Yargıları değerlendirme
11 Uzman Görüşü 1. İlgili literatürde durum ne / ne diyorlar gibi 2. Güzellikle ilgili hükümlerin değerlendirilmesi
12 Görünüş ve Realite 1. Dış dünya ile ilgili görüşler (Mesela: Berkeley'in görüşleri) 2. Tanrı'yla ilgili görüşler (Mesela: Berkeley'in görüşü) 3. Berkeley'e J.Locke'un etkisi 4. Fikirlerin karışıklığı 5. Anlaşılmaz kalan fikirler ve sorular
13 D. Hume ve Sübjektif İdealizmin Geliştirilmesi
14 Hür İrade ve Determinizm 1.Neden 2.Determinist görüş 3.Öngörü 4.Kesinlik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

H.P.Rickman, Anlama ve İnsan Bilimleri,
Türkçe Yayınlanan çeviri veya telif:
-Felsefeye giriş kitapları
-Bilim felsefesiyle ilgili kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, açıklama ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin dersten önce ilgili konuları okuyarak zihnen hazır olması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanifi.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programının belirlenmesinden sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51