Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlahiyat |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
İlahiyat |
Dersin Amacı |
İslam kültürü ile Batı kültürü arasındaki ilişkiler İslamî erken dönemden beri devam etmektedir. Son zamanlarda Batı ile yakın ilişkiler kurulması, karşılıklı ilgiyi artırmıştır. Batılılar İslam toplumunu Kur an üzerinden anlamak istediğinden on ikinci yüzyılın ortasından bu yana Kur an ı kendi dillerine çevirmişlerdir. Batı toplumlarının tarihi süreçte hakkımızdaki yargıları, düşünceleri bu çeviri, araştırma ve yorumlarda bulunmaktadır. Öğrencilerin bunları bilmesi, kendilerine motive gücü verecek, kültürler arası yargıları da öğrenmiş olacaklardır. Ayrıca Kur an ın Batılı çevirmenlerini, yorumcularını, Kur an araştırıcılarını, araştırmalarını, yorum yöntemlerini, ilkelerini ve yorum türlerini tanıyacaklar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ignaz Goldziher, İslam Tefsir Ekolleri, Çeviri: Mustafa İslamoğlu, İstanbul, 1997, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Metin okuma, açıklama, soru ve cevap. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl çalışması ve yarıyıl sonu sınavı performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
huseyin.yasar@deu.edu.tr /dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|