DERS ADI

: Çağdaş Din Eğitimi Teorileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3188 Çağdaş Din Eğitimi Teorileri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Günümüzde din eğitiminde yeni geliştirilen din eğitimi teorilerinin teorik ve pratik yönlerini hakkında bilgi vermektir. Bu çerçevede çağdaş din eğitimi teorilerinin gelişimiyle ilişkilendirilen toplumsal, kültürel, eğitimsel, bilimsel gelişmeleri değerlendirme becerisi verir. Günümüz din eğitimi teorilerinin eğitim ve din anlayışı yanında felsefi arka planı hakkında genel bir çerçeve sunar. En çok kullanılan din eğitimi teorilerinin temsilcileri, temel varsayımları hakkında bilgi vererek ülkemizde din eğitimi ile ilgili teorilerin değerlendirilmesine kaynaklık eder.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş din eğitimi teorilerinin gelişimine kaynaklık eden siyasi, toplumsal, dini vb. kültürel ve toplumsal süreçleri açıklar ve birbirleriyle ilişkilendirir.
2   Çağdaş din eğitimi teorilerinin genel özelliklerini değerlendirir.
3   Çağdaş din eğitimi teorilerini eğitimsel ve teolojik açıdan analiz edebilir.
4   Çağdaş din eğitimi teorilerinin din eğitimim modellerine etkisini açıklayabilir.
5   Din eğitimi teorilerinin eğitim sistemlerine ve program geliştirme süreçleriyle ilgili bağlantısını kurabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş din eğitimi teorilerinin gelişiminin genel arka planı
2 Çağdaş din eğitimi teorilerinin gelişimine kaynaklık eden dini, sosyal, kültürel, bilimsel değişmeler
3 Çağdaş din eğitimi teorilerinin felsefi temelleri
4 Çağdaş din eğitimi teorilerinin gelişimine etki eden psiko-sosyal araştırmalar
5 Geleneksel din eğitimi teorilerinin değerlendirilmesi
6 Fenomenolojik din eğitimi modeli
7 Eleştirel din eğitimi modeli
8 Ara Sınav
9 Sorgulayıcı din eğitimi modeli
10 Yorumlayıcı din eğitimi modeli
11 Yapılandırmacı din eğitimi modeli
12 Postmodernist din eğitimi modeli
13 Çoğulcu din eğitimi modeli
14 Din eğitimim modellerinin karşılaştırılması(Din eğitimi modellerinin ülkemiz din öğretimi açısından değerlendirilmesi)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Micheal Grimmitt,. Religious Education and Human Development, Essex 1987
2. John M. Hull, Studies in Religion and Education, London, 1984
3. Recep Kaymakcan, Günümüz İngiltere sinde Din Eğitimi,İstanbul 2004
4. , Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, İstanbul 2006.
5. Nurulllah Altaş, Çokkültürlülük ve Din Eğitimi , Ankara 2003.
6. Robert Jackson,Din Eğitimi: Yorumlayıcı Yaklaşım , İstanbul 2005.
7. Hasan Aydın,Felsefi Temelleri Işığında Yapılandırmacılık, Ankara 2007
8. Michela Grimmitt, Pedagogies of Religious Education, Essex 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51