DERS ADI

: Modern Kelam Problemleri (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3263 Modern Kelam Problemleri (ARP) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MEHMET İLHAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencinin günümüzde tartışılan inançla ilgili problemler ve çözüm yolları; günümüz kelam çalışmaları hakkında bilgi edinmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, günümüzdeki inanç problemlerinin neler olduğunu öğrenir
2   Bu problemlerin kaynağının ne olduğunu analiz eder
3   Problemlerin çözümüyle ilgili ortaya konan yaklaşımlar hakkında bilgi elde eder
4   Bu çözüm yollarının İslamın genel yaklaşımları, ilkeleri açısından uygunluğunu değerlendirir
5   Benzer konular ve sorular gündeme geldiğinde çözüm yolları üretme imkanı elde eder

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni İlm-i Kelam Dönemi Sonrası Kelamda Yenilik Arayışları
2 İslam İnanç Hürriyeti/Tekfir-İtidal
3 Klasik ve Modern Kelamda İtikadî Meseleleri Ayetlerle Temellendirme
4 Ateizm ve Allahın Varlığına Dair Delillere Yöneltilen Eleştiriler
5 Günümüzde Hatm-i Nübüvvetle İlgili Bazı Meseleler
6 Kötülük Problemi
7 Diğer Dinlerle Diyalog
8 Ara Sınav
9 Çevre Problemleri ve Din
10 Tabiî Afetler ve Din
11 Reenkarnasyon
12 Bir Misyonerlik Faaliyeti Olarak Yoga Meditasyon
13 Çevre Problemleri ve Din
14 İnsan Hakları ve İslam
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M. Sait Özervarlı, Kelamda Yenilik Arayışları : (XIX. yüzyıl sonu XX. yüzyıl başı). İstanbul 1998.
2. İlyas Çelebi, İslam İnancında Gayp Problemi, İstanbul 1996.
3. İlyas Çelebi, Dinî Düşüncede İ tidal ve Hoşgörü, İstanbul 2009.
4. Bekir Topaloğlu, İslam Kelamcılarına ve Filozoflarına Göre Allah ın Varlığı, Ankara 1992.
5- Kelâmın İşlevselliği ve Günümüz Kelam Problemleri, (Sempozyum Bildirileri), İzmir 2000.
6- Günümüz İnanç Problemleri, (Sempozyum Bildirileri), Erzurum 2001.
7- Musa Carullah Bigiyef, Hatun, Ankara 2000.
8- Adnan Bülent Baloğlu, İslam a Göre Tekrar Doğuş Reenkarnasyon, Ankara 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konu analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ilhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51