DERS ADI

: Okul Öncesi Din eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3257 Okul Öncesi Din eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere okulöncesi din eğitimi hakkında bilgi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler okulöncesi din eğitimini günümüz eğitim anlayışı açısından irdeler.
2   Okulöncesi din eğitimiyle ilgili temel yaklaşımları tanırlar.
3   Okulöncesi din eğitimi bağlamında çocukların gelişim özelliklerini analiz ederler.
4   Okulöncesi din eğitiminde kullanılan yöntemler hakkında bilgi kazanırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi eğitimle İlgili Temel Kavramlar.
2 Okul öncesi din eğitiminin Tarihsel Gelişimi
3 Okul öncesi eğitimle ilgili son gelişmeler
4 Okul öncesi çocukların psiko-sosyal gelişim özellikleri
5 Okul öncesi çocukların ahlaki ve dini gelişim özellikleri
6 Okul öncesi din eğitiminde kullanılan yöntemler
7 Okul öncesi din eğitiminde kullanılan sözlü etkinlikler
8 Ara Sınav
9 Okul öncesi din eğitiminde kullanılan Şiir, Bilmece, Ninni ve Tekerlemeler
10 Okul öncesi din eğitiminde kullanılan Masal ve Hikayeler
11 Okul öncesi din eğitiminde Ayet, Hadis ve Duâları kullanımı
12 Okul öncesi din eğitiminde drama Etkinlikleri
13 Okul öncesi din eğitiminde sosyal öğrenme yöntemleri
14 Dersin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Yusuf Ceylan, İlköğretim Dkab Derslerinde Bir Yöntem Olarak Dramanın Kullanımı, 2006.
2. Cemil Oruç, Okul Öncesi Çocuğun Din Eğitimi, Dem,1998.
3. Zeynep Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi Dem 2006.
4. Beyza Bilgin İslam ve Çocuk DİB 1991
Yardımcı kaynaklar:
1. Yusuf Ceylan, İlköğretim Dkab Derslerinde Bir Yöntem Olarak Dramanın Kullanımı, 2006
2. Donald Ratcliff. Handbook of Preschool Religious Education 2008
3. Neriman Aral, Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı, 2011.
4. Ahmet Akbaş, Erdal Budak, Okul Öncesi Çocuğunun Gelişimi ve Eğitimi, 2001. .

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ANLATIM, SORU CEVAP, ÖRNEK OLAY

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41