Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlahiyat |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
İlahiyat |
Dersin Amacı |
Ölçmenin eğitimdeki yerini ve öneminin kavrayarak din öğretimindeki kullanımını kavrar. Temel ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayarak din eğitimindeki ölçme değerlendirme sürecine yansıtır. Ölçme ve değerlendirme türlerini ve din eğitimindeki kullanımına dair bilgi kazanır. Ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkileri kavrar ve din öğretimindeki karşılığını görebilir. Ölçme araç ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanır ve din öğretiminde nasıl kullanacağına ilişkin beceri kazanmasına yardımcı olur. Güvenilirlik, geçerlik, kullanışlılık kavramlarını tanır ve din öğretiminde uygulayabilecek hale gelir. Bilişsel, duyuşsal davranışların ölçülmesini ve performans değerlendirilmesini kavrar ve din öğretimi alanında bu alanların ölçülmesini ve değerlendirilmesini öğrenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Müfit Gömleksiz ve Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel, Ankara 2010. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
seyfullah.efe@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
serbest |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|