DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPF 4001 Özel Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Ders, öğrencilere alanın temel kavramlarını, DKAB programının temel yaklaşım ve içeriğini, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri kullanmayı, değer ve kavram öğretimi vb. konularda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmayı, öğretim stratejilerini alanına uygulama becerilerini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir
2   DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır
3   DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar
4   DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır
5   DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular
6   DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları
2 DKAB programı öğrenme alanlarının amaç ve içeriği
3 DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb.) ve sınıf içi uygulamalar
4 DKAB dersinde değerlerin öğretimi ve uygulama
5 DKAB dersinde kavram öğretimi ve uygulama
6 DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı ve uygulama
7 DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları
8 Ara Sınav
9 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet öğrenme alanı ünite ve konuları
10 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed öğrenme alanı ünite ve konuları
11 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç öğrenme alanı ünite ve konuları
12 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak öğrenme alanı ünite ve konuları
13 DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür öğrenme alanı ünite ve konuları
14 DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2002
2. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
3. Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi.
4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı.
5. Pektaş, P. (2003). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Ceceli Okulu Yayınları
6. Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretmi, Nobel Yay., Ankara, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim stratejilerini din öğretimine uygulayabilecek ve böylece iyi bir öğretmen olmanın teknik özelliklerini bilip uygulayabilir hale gelecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav , Ödev, Performans Görevi, Proje / Tasarım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seyfullah@efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6