DERS ADI

: Öğretim İlke ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPF 2003 Öğretim İlke ve Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, öğretim araç ve gereçlerinin ve öğretim hizmetinin niteliğini arttıran değişkenlerin öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevlerini kavrayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilen ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme.Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirebilme.Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
3   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
4   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş.
5   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Temel Kavramlar: Eğitim Programı
4 Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci
5 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6 Öğretim Sürecinin Aşamaları
7 Öğretim Kuram ve Modelleri
8 Ara Sınav
9 Öğrenme Öğretim Model ve Stratejileri
10 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 1
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 2
12 Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
13 Öğretimi Planlama
14 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri Öğretmenin Rol ve Sorumlulukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2005). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri- Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık
Doğanay, A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, işbirlikli öğrenme,
soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seyfullah.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

--

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5