DERS ADI

: Hadis IV (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3312 Hadis IV (ARP) ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET TAHİR DAYHAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat

Dersin Amacı

Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hadis hakkında edindiği önceki bilgilerini sorgulayabilme ve mukayeseli olarak test edebilme kabiliyeti kazanma.
2   Hadislerin günümüz ihtiyaçları ve olaylarıyla ilişkisini kurabilme.
3   Gaybî bilgi içeren hadisleri yorumlama becerisi kazanma.
4   Hadis metinlerinin değerlendirilmesi konusunda Hz. Peygamber in ve sahâbenin temel yaklaşımını kavrayabilme.
5   Akla aykırı gözüken hadislerin kritiğini yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sünnet'in Anlamı
2 Sünnetin Yerelliği
3 Sünnetin Evrenselliği
4 Sünneti Anlamada Yöntem
5 Sünneti Anlamada Yöntem
6 Sünnet ve Hadis'in Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu
7 Sünnet ve Hadis'in Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu
8 Ara sınav
9 Sünnet ve Hadis'in Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu
10 Sahabe Kavramı
11 Hz Peygamberin Sahabe Nezdindeki Otoritesi
12 Sahabede Sünnete Yönelik Zahiri Yaklaşımlar
13 Sahabede Sünnete Yönelik Fıkhi Yaklaşımlar
14 Sahabede Sünnete Yönelikİctihadi Yaklaşımlar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, TDV Yay., Ankara 2000.
2. Enbiya Yıldırım, Hadis Problemleri, Beyan Yay., İstanbul 2007.
3. Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı
4. Bünyamin Erul, YORUM-RiVAYET İLİŞKİSİ: Yorumun Rivayete Katkısı ve Rivayetin Yoruma Etkisi
5. Yusuf Karadavi, Sünneti Anlamada Yöntem
6. Ali Osman Ateş, Günümüzde Hadislerin Degerlendirilmesinde Göz Önüne Alınması Gereken Bazı Hususlar ve Hadisin Gelecegi İle İlgili Bazı Düşünceler
7. Nevzat Aşık, Sünnetin Yerelliği ve Evrenselliği

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Arapça

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmet.dayhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.233
ÖK.335
ÖK.41
ÖK.51