DERS ADI

: İNSANLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBA 1303 İNSANLIK TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İktisat
Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tarih öncesi dönemden Ortaçağa dek insanlığın fikirlerine, keşiflerine, ve yaratıcı edinimlerine genel bir kronolojik bakış sağlamaktır. Dersin amacı Anadolu, Avrupa, Asya ve Afrikada yaşamış olan Sümerler, Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedonya Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu gibi uygarlıkların felsefe, sanat, mimari, edebiyat, siyaset ve diplomatik ilişkilerine bakarak öğrencilere bu dönemler hakkında bilgi vermektir. Derste aynı zamanda İslam ın doğuşu ve Ortaçağ üzerinde de durulmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih öncesi dönemden Ortaçağa dek insanlığın fikirleri, keşifleri ve yaratıcı edinimleri üzerine bir anlayış geliştirmek
2   Incelenen uygarlıkların (Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedonya Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu) felsefe, sanat, mimari, edebiyat ve özellikle siyaset ve diplomatik ilişkilerini belirleyebilmek
3   Dönemin diplomatik ve ekonomik ilişkilerini ve günümüz siyasetine etkilerini anlamak üzere antik dönemdeki temel siyasi gelişmeleri değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsanlık tarihine giriş Duyurulacaktır
2 Tarih öncesi döneme giriş ve uygarlıkların doğuşu: neolitik devrimi Brummet et. al., pp. 21-28.
3 Erken dönem uygarlıklar: Mezopotamya ve Sümerler Brummet et. al., pp. 28-38.
4 Erken dönem uygarlıklar: Mısır Brummet et. al., pp. 38. Mc Donagh, pp. 20-30.
5 Anadolu Uygarlıkları: Hititler Brummet et. al., pp. 38. Mc Donagh, pp. 20-30 and 40-52
6 Klasik Yunan ve Helenistik Dünya: Minoslular ve Mikenler Brummet et. al., pp. 52-67. Hamilton, pp. 178-201
7 Klasik Yunan ve Helenistik Dünya: Büyük İskender Brummet et. al., pp. 68-83 Hamilton, pp. 13-46
8 Roma İmparatorluğu ve Roma uygarlıkları Brummet et al., pp. 87-1117 Mc Donagh, pp. 122-127; 268-285
9 Roma İmparatorluğunun çöküşü ve sonrası: Bizans İmparatorluğu Brummet et al., pp. 87-1117 Mc Donagh, pp. 122-127; 268-285
10 İslam ın doğuşu Kishlansky et.al, Chapter 7, pp. 206-209 Lewis, The Arabs in History, Chapter 8
11 Ortaçağ Duyurulacaktır
12 Ortaçağ Duyurulacaktır

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Palmira Brummet et. al., Civilization, Past and Present, 9th ed. (New York: Longman, 2000)
2. Bernard Mc Donagh, Blue Guide, Turkey, The Aegean and Mediterranean Coasts, (London: A & C Black, 1989)
3. Edith Hamilton, Mythology, Timeless Tales of Gods and Heroes, (New York: A Mentor Book, 1969)
4. Ancient Anatolia at: http://www.ancientanatolia.com/
5. Geary Kishlansky, et.al, Societies and Cultures in World History, . Chapter 7, pp. 206-209
6. Bernard Lewis, The Arabs in History. 1960, Harper Torch Books: New York; Evanston. Chapter 8

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Katılım ve devam
3. Kısa sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İncelenen uygarlıklarda (Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedon Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu) insanlığın fikirleri, keşifleri ve yaratıcı edinimlerini kronolojik biçimde açıklama
2. İncelenen uygarlıkların ekonomi, siyaset ve diplomatic ilişkilerini açıkça belirleme
3. İncelenen uygarlıkların felsefe, sanat, mimari ve edebiyatı hakkında ayrıntılı bilgi gösterme

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alper.arisoy@deu.edu.tr
muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 4 5 20
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.23
ÖK.32