DERS ADI

: Türk Anayasa Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HUK 1036 Türk Anayasa Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hukuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SERDAR NARİN

Dersi Alan Birimler

Hukuk

Dersin Amacı

Derste Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde anayasacılık düşüncesi ve 1876-1921-1924-1961 ve 1982 anayasalarının temel özellikleri, devlet organizasyonuna ve temel hak ve özgürlükler rejimlerine ilişkin düzenlemeleri ve ilgili anayasaların uygulanmaları, ait oldukları dönemlere ilişkin siyasal ve anayasal rejime dair bilgiler öğrencilere anlatılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı'da anayasacılık düşüncesini ortaya koyabilme
2   1876 ve 1921 Anayasaları'nı karşılaştırabilme
3   1924 Anayasası'nı ve uyguladığı anayasal rejimi açıklayabilme
4   1961 Anayasası'nın temel özelliklerini ve getirdiği anayasal kurumları içselleştirebilme
5   1982 Anayasası'nın temel özelliklerini ve oluşturduğu devlet sistemi ve temel hak-özgürlükler rejimini ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anayasacılık düşüncesi
2 1876 Anayasası'na kadar Osmanlı'da anayasacılık hareketleri
3 1876 Anayasası ve tel özellikleri
4 1909 Anayasa değişiklikleri
5 Türk Kurtuluş Savaşında anayasacılık ve anayasal nitelikte belgeler
6 1921 Anayasası ve temel ilkeleri
7 1921 Anayasası'nın uygulanması
8 1924 Anayasası'nın temel özellikleri
9 1924 Anayasası'nın uygulanması
10 1961 Anayasası dönemi
11 1961 Anayasası ile getirilen yeni anayasal kurumlar ve kavramlar.
12 1982 Anayasası'nda devlet sistemi ve 1982 Anayasası'nda Cumhuriyetin nitelikleri
13 Arasınav
14 Ara Sınav
15 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
NARİN SERDAR, 1876 İLE 1921 ANAYASALARINA EGEMEN OLAN İLKELER VE DEVLET FONKSİYONLARI, ANKARA 2022,ASTANA YAYINLARI.
TANÖR BÜLENT, OSMANLI-TÜRK ANAYASAL GELİŞMELERİ: 1789-1980, İSTANBUL, DER YAYINLARI.
Yardımcı kaynaklar:
KİLİ Şeref-GÖZÜBÜYÜK Şeref, Türk Anayasa Metinleri, Ankara, Türkiye İş Bankası Yayınları.
Referanslar: TBMM www.tbmm.gov.tr
Diğer ders materyalleri: Diğer yardımcı kaynaklar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, eski anayasa metinlerinin sunumu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 KPU Vize Katkı Puanı
3 FN Final
4 FSB Final Sonu Başarı KPU+FN
5 BUT Bütünleme
6 BSB Bütünleme Sonu Başarı KPU+BUT


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

http://web.deu.edu.tr/hukuk/egitimogretim/lisans/basarideger.htm

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Türk Anayasal Gelişmelerinin Normatif Gücü

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serdar.narin@deu.edu.tr
2.Kat A2/203

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.511111