DERS ADI

: Doğu Anadolu Prehistoryası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 3032 Doğu Anadolu Prehistoryası SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ENGİN AKDENİZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Dersin amacı, MÖ dördüncü binden ikinci bin sonu arasında uzanan kültür süreçlerinde yerli Doğu Anadolulu kültürlerin bölgesel gelişimine ve bu yerel kültürler ile çevre kültürler arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin tarihsel gelişimlerine arkeolojik ve etno-kültürel anlamda tanımlamalar getirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen coğrafyada gelişen yerel etno-arkeolojik kültürleri evreleriyle tanımlayabilme.
2   Verilen coğrafyada yerel kültürlerle ilişkili çevre kültürleri, kültürel etkileşim süreçlerinin tartışabilme.
3   Araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenebilme.
4   Doğu-Batı arasındaki kültürel bağlantılar-kopukluklar sorununa yaklaşabilme.
5   Doğu ve batının ilişkilerini tanımlama
6   Geç Prehistorik kültür süreçlerini anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Coğrafyası. M.Ö. 4. Ve 3. Binyıl Kronolojisi Okuma (kütüphane araştırması)
3 M.Ö. 4. Bin yıldaki kültür bölgeleri Tepe Gawra, Uruk ve Transkafkasya Kültürleri Okuma (kütüphane araştırması)
4 Toplumsal kuramların anlatılması ve tartışılması Okuma (kütüphane araştırması) Araştırma ödevi teslimi
5 M.Ö. 4. Bin yılda Elazı-Malatya Bölgesi. Arslantepe VII ve VI tabakaları Okuma (kütüphane araştırması)
6 M.Ö. 4. Bin yılda Güneydoğu Anadolu Bölgesi. Hacı Nebi ve Hassek Höyük Okuma (kütüphane araştırması) Araştırma ödevi teslimi
7 Koloni haraketleri ve kuramsal yaklaşımların tartışılması Okuma (kütüphane araştırması)
8 Ara sınav
9 M.Ö. 3. Binyılda Elazığ-Malatya Bölgesi ve Transkafkasya Kültürünün yayılımı Okuma (kütüphane araştırması)
10 Kültürel yayılımın açıklama şekilleri. Göç ya da etkileşim Okuma (kütüphane araştırması) Araştırma ödevi teslimi
11 M.Ö. 3. Binyıl Güneydoğu Anadolu Bölgesi. Bölgesel oluşumların önemli hale gelmesi ve bölgesellik tartışmaları Okuma (kütüphane araştırması)
12 M.Ö. 3. Binyıl Güneydoğu Anadolu yerleşimleri ve materyal kültürü Okuma (kütüphane araştırması)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Renfrew, C. and Bahn, P (2000). Archaeology: Theories, Methods and Practice, 3rd ed. Thames and Hudson, London.
2. Yoffee, N. (2005) The Collapse of Ancient States and Civilizations Myths of the Archaic States: Evolution of the Earliest Cities, States and Civilizations: 131-160.
3. Abay, E. (1997) Die Keramik der Frühbronzezeit in Anatolien mit »syrischen Affinitäten«, (Altertumskunde des Vorderen Orients, Band 8), Ugarit Verlag, Münster.
4. Sagona, A. And Zimansky, P. (2009) Ancient Turkey, London. Frangipane,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semih.guneri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0 0 0
Ders Anlatımı 12 2 24
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
GrupÖdeviHazırlama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555