DERS ADI

: Klasik Dönem Seramiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2020 Klasik Dönem Seramiği ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AYGÜN EKİN MERİÇ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

MÖ. 650-480 yıllarında, özellikle Doğu Yunan Bölgesinde kullanılan seramik formları ve bezeme biçemlerinin incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkaik Dönem e (MÖ 650-480) tarihlenen bir seramiğin hem form hem de resim sanatı özelliklerinden ayırt edebilme
2   Bu dönem içinde Doğu Yunan Bölgesine egemen olan, siyah figür, rezerve, outline gibi çeşitli teknikleri ayırt edebilme
3   Öğrencinin bu dönemsel farklılıkları vazolar üzerinde görebilme
4   Arkaik Dönem seramiğine ait eserleri tanımlarken teknikleri ve stilleri doğru kullanabilme
5   Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme
6   Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem İçinde kullanılan farklı resim teknikleri sunum
2 Protogeometrik Dönem vazo sanatı sunum
3 Geometrik Dönme vazo sanatı sunum
4 Kuşlu Kaseler ve Rozetli Kaseler sunum
5 Güney Ionia Oryantalizan Dönemi (Erken Yaban Keçisi) sunum
6 Güney Ionia Oryantalizan Dönemi (Orta-Geç Yaban Keçisi) sunum
7 Kuzey Ionia Oryantalizan Dönemi ve Fikellura Seramiği sunum
8 Ionia Küçük Ustaları sunum
9 Ionia Küçük Ustaları sunum
10 Klazomenai Siyah Figür Seramiği ve Pişmiş Toprak Lahitleri sunum
11 Proto Korinth Dönemi I-II sunum
12 Korinth Dönemi sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Amyx, D. A. (1988) Corinthian Vase Painting of the Archaic Period.
2. Beazley, J. D. (1756) Attic Black-Figure Vase-Painters.
3. Beazley, J. D. (1963) Attic Red-Figure Vase- Painters.
4. Boardmann, J. (1974) Athenian Black Figure Vases.
5. Boardman, J. (1975) Athenian Red Figure Vases. The Archaic Period.
6. Boardman, J. (1988) Early Greek Vase Painting.
7. Cook, R. M. (1997) Greek Painted Pottery.
8. Cook, R. M. & P. Dupont (1998) East Greek Pottery.
9. Noble, J. (1988) The Techniques of Painted Attic Pottery.
10. Sparkes, B. A. (1996) The Red and The Black.
11. Trendall, A. D. (1989) Red Figure Vases of South Italy and Sicily.
12. Mansel, M. (1995) Ege ve Yunan Tarihi, TTK.
13. Richter, G.M.A. (1979) Yunan Sanatı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5-6: Derste gösterdiği performans ve ders dışı araştırmalarının gözlenmesi ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5-6: Derste gösterdiği performans ve ders dışı araştırmalarının gözlenmesi ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe-Buca, İzmir
aygun.ekin@deu.edu.tr
0232 3018724

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe Günleri, 15:15-16:15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 6 72
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555