Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstatistik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. UMAY ZEYNEP UZUNOĞLU KOÇER |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik |
Dersin Amacı |
Yöneylem araştırması yöntembilimini tanıtmak, endüstriyel sistemlerin daha verimli nasıl çalışacağı üzerinde öğrencilerin düşünmelerini sağlamaktır. Ayrıca endüstride karşılaşılan problemlerinin bir karar problemi olarak formüle edilmesi, olası karar alternatiflerinin ve bu karar alternatifleri içinden en iyisinin belirlenmesi ve sonuçların ekonomik olarak yorumlanması konusunda öğrencileri uzmanlaştırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, problem çözme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav, kısa sınav ve final değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|