Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fizik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. GÜL GÜLPINAR |
Dersi Alan Birimler |
Fizik |
Dersin Amacı |
Ondokuzuncu yüzyıl sonun itibarı ile, evrenin ve doğanın işleyişini açıklamak üzere ileriye sürülmüş fizik yasalarının son derece sağlam dayanaklı ve yeterli olduğu düşünülmekteydi. Newton mekaniği dahilinde, kütle çekim yasası titizlikte test edilmiş ve cisimler arası etkileşmeleri açıklamak amacı ile sağlam bir alt yapı oluşturulmuştu. Öte yandan, elektrik ve manyetizma kavramları, Maxwell denklemleri ile teorik bir çatı altında toplanmış, Maxwell teorisi ile öngörülen elektromanyetik dalgaların varlığı Hertz tarafından yürütülen deneyler ile desteklenmişti. Isı ve sıcaklık ile ilintili kavramlar ise termodinamik yasaları ile açıklanabilmekteydi. Mekanik-elektromanyetizma-termodinamik teorileri, klasik fiziğin temel dayanaklarını oluşturmaktadırlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Anlatım Yöntemi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrencilerin ara sınav (8. ve 9. haftalarda yapılacak) ve 2 ayrı kısa sınavdaki performansları dönem içi başarıları olarak alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gul.gulpinar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi saat 13: 45 - 14: 45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|