DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Erkeklik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4051 Amerikan Edebiyatında Erkeklik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Amerikan kültür ve edebiyatındaki çeşitli erkeklik sunum ve tasvirlerini incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erkekliğin sosyal yapısının tasvir edildiği, eleştirildiği ve yıkıldığı Amerikan edebiyatının farklı türlerindeki eserlere dair bilgi sahibi olmak
2   Seçilen metinleri sosyal, kültürel ve tarihsel bağlamda anlamak
3   Seçilen metinleri erkekliğe dair teorik kuramlar çerçevesinde incelemek
4   Farklı yapıt ve fikirler arasında bağlantılar kurmak
5   Seçilen metinleri ırk, cinsiyet, sınıf, din vb. gibi farklı bakış açılarında incelemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Giriş
2 Erkeklikler Tartışma
3 Homofobi olarak Erkeklik Tartışma
4 Wilson, August. Fences Tartışma
5 Wilson, August. Fences Tartışma
6 Rabe, David. The Basic Training of Pavlo Hummel Tartışma
7 Rabe, David. The Basic Training of Pavlo Hummel Tartışma
8 ARASINAV
9 Bordo, Susan. Beauty (Re)discovers Male Body Tartışma
10 Hemingway, Ernest. The Short Happy Life of Francis Macomber Tartışma
11 Proulx, Annie. Brokeback Mountain Tartışma
12 Bly, Robert. Iron John Tartışma
13 Fincher, David dir. Fight Club Anderson, Paul Thomas dir. Magnolia Tartışma
14 Genel Değerlendirme
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilen oyunlar, hikayeler, romanlar, şiirler
Connell, R.W. The Men and The Boys. Sydney: Allen&Unwin, 2000.
Connell, R.W., James W. Messerschmidt. Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept. Gender and Society 19.6 (2005): 829-859.
Flood, Michael, et al.,ed. International Encyclopaedia of Men and Masculinities. London: Routledge, 2007.
Kimmel, Michael, Amy Aronson. Men and Masculinites: A Social, Cultural, and Historical Encyclopedia. Santa Barbara: Abc Clio, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, metin analizi, sınıf tartışmaları, görsel sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
1. derste tartışılan başlıca konular hakkında eleştirel bakış açılarına sahip olmaları
2. analitik düşünmeleri
3. savlarını desteklemek için ana kaynaklara atıfta bulunmaları beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
1. derslerin %70ine katılmaları
2. sınıf içindeki tartışmalara katılmaları
3. derslere ilgili metinleri okuyarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

evrim.ersoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.555555