DERS ADI

: Amerika'da Görsel Anlatılar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2032 Amerika'da Görsel Anlatılar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı film, dizi, çizgi roman gibi farklı türlerde bulunan anlatı ve görsel teknikleri incelemek ve yorumlamaktır. Bu inceleme ırk, cinsiyet, sınıf, din, etik, ütopya, distopya, kimlik vb konuları ilgilendiren seçilmiş bir tema çerçevesinde yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel anlatıların farklı türlerinde bulunan başlıca temalar hakkında bilgi sahibi olmak
2   Seçilen görsel anlatıları sosyal, kültürel ve tarihsel bağlamda anlamak
3   Görsel anlatıları açıklarken temel terim ve kavramları kullanabilmek
4   Farklı yapıt ve fikirler arasında bağlantılar kurmak
5   Seçilen görsel anlatıları ırk, cinsiyet, sınıf, din vb. gibi farklı bakış açılarında incelemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Giriş
2 Görsel anlatılara dair teorik altyapı Tartışma
3 Seçilen bakış açısına dair teorik altyapı (Örneğin: distopya) Tartışma
4 Marcel Kelly and Craig Silverstein. Terra Nova Tartışma
5 Marcel Kelly and Craig Silverstein. Terra Nova Tartışma
6 Kripke, Eric. Revolution Tartışma
7 Kripke, Eric. Revolution Tartışma
8 ARASINAV
9 Rothenberg, Jason. The 100 Tartışma
10 Rothenberg, Jason. The 100 Tartışma
11 Moore, Alan. Watchmen Tartışma
12 Moore, Alan. Watchmen Tartışma
13 Snyder, Zack. Watchmen Tartışma
14 Genel Değerlendirme
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçilen görsel anlatılar
Bordwell, David, Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston, McGraw Hill, 2008.
Burkhead, Cynthia. Dreams in American Television Narratives: From Dallas to Buffy. London: Bloomsbury, 2013.
Geraghty, Lincoln. American Science Fiction: Film and Television. New York: Berg, 2009.
Hammond, Michael, Lucy Mazdon. The Contemporary Television Series. Edinburgh: Edinburgh UP, 2005.
McCloud, Scott. Understanding Comics: The Invisible Art. New York: Harper Perennial, 1994.
Vaagei Margrethe Bruun. The Antihero in American Television. New York: Routledge, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, metin analizi, sınıf tartışmaları, görsel sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
1. derste tartışılan başlıca konular hakkında eleştirel bakış açılarına sahip olmaları
2. analitik düşünmeleri
3. savlarını desteklemek için ana kaynaklara atıfta bulunmaları beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
1. derslerin %70ine katılmaları
2. sınıf içindeki tartışmalara katılmaları
3. derslere ilgili metinleri okuyarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

evrim.ersoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.555555