DERS ADI

: Seyahat Edebiyatında Amerika

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 4046 Seyahat Edebiyatında Amerika SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Amerika'nın fiziksel ve kültürel coğrafyasını, göç, ziyaret ve yolculuk temaları çerçevesinde, gezi notları, roman ve şiir türleri üzerinden incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika'yı konu alan yol romanları ve gezi yazılarını, Amerikan toplum değerleri, yaşam biçimleri, kültürel doku ve düşünce yapısını anlamada kullanabilme.
2   Amerikan kırsalını ve kentsel coğrafyasını anlatan edebi metinlere, "yer ve alan" kuramlarını uyarlayabilme.
3   Amerika'yı bir yolcunun, bir yabancının, bir göçmenin, bir gezginin, bir düşünürün, bir sanatçının bakış açısından yeniden tanımlayarak farklı tanımlar arasındaki ideolojik yüklemeleri çözümleyebilme.
4   Yer ve yöre belgeseli tarzında oluşturulan yapıtların akışında Amerikan değerleri ve tarihine ilişkin farklı okumalar geliştirebilme.
5   Amerikalı ve diğer ülke yazarları tarafından kaleme alınmış metinlerde perspektif farklılıklarını yorumlayabilme.
6   Gezi yazısı, gezi notları, günlükler, seyahatnameler, yol romanları, göçmen öyküleri gibi yakın edebi türler arasındaki stratejik farkları ayrımsayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Yolculuk ve Gezinti Anlatıları
2 İngiliz Romantikler ve Viktoryenler "I Wandered Lonely as a Cloud," 1807, William Wordsworth "Ulysses," 1833, Alfred Lord Tennyson "Uphill," 1862, Christina Rosetti
3 Deneyüstü (Transandantal) Geziler Summer on the Lakes (seçili bölümler), 1843, Margaret Fuller
4 Ruhsal bir Etkinlik olarak Yürüyüş Walking, 1862, Henry David Thoreau
5 Yol Gizemciliği "Song of the Open Road" "As I Ebb'd With the Ocean of Life" "From Paumanok Starting I Fly Like a Bird," 1891, Walt Whitman
6 Hobo Hayat Tarzları ve Demiryolu Serserileri The Road (seçili bölümler), 1907, Jack London
7 Issız ve Tali Yollar "Song of Myself" - Bölüm 46, 1891, Walt Whitman "The Road Not Taken," 1916, "Stopping by Woods on a Snowy Evening," 1922, "Desert Places" "Acquainted with the Night," 1923, Robert Frost
8 Modern Keşifler "The Docks of London," The London Scene: Six Essays on London Life, 1931, "Kew Gardens," 1919, Virginia Woolf
9 Yeni Kadın'ı Yaratan Kaçışlar "Red Faces," 1914, Gertrude Stein "Travel," 1921, "The Unexplorer," 1922, "Departure," 1923, Edna St Vincent Millay "Hearthside," 1926, Dorothy Parker
10 Beat Kuşağın Yolları On the Road (seçili bölümler), 1957, Jack Kerouac
11 Baştan Başa Amerika Travels with Charley: In Search of America (seçili bölümler), 1962, John Steinbeck
12 Yol Felsefesi Zen and the Art of the Motorcycle Maintenance (seçili bölümler), 1974, Robert M. Pirsig
13 Yolun Estetiği America (seçili bölümler), 1986, Jean Baudrillard The Art of Travel (seçili bölümler), 2004, Alain de Botton

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adams, Percy G. Travel Literature and the Evolution of the Novel. 1962. Lexington,KY:
Kentucky U P, 1983.
Botton, Alain de. The Art of Travel. New York: Penguin Books, 2002
Blanton, Casey. Travel Writing: The Self and the World. New York: Routledge, 2002.
Campbell, Neil, Alasdair Kean. American Cultural Studies: An Introduction to American
Culture. New York: Routledge, 1997.
Franklin, Wayne, Michael Steiner (eds). Mapping American Culture. Iowa City: U of Iowa
P, 1992
Simonson, Harold P. Beyond the Frontier. Fort Worth: Texas Christian U P, 1989.
Slusser, George E., Eric S. Rabkin (eds). Mindscapes: The Geographies of Imagined
Worlds. Carbondale: Southern Illinois U P, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Sorular dört kategoriden oluşur: Çoktan seçmeli, boşluk doldurma, doğru-yanlış işaretleme ve eşleştirme.
4. Sorular tek yanıt içermektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders
metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555