DERS ADI

: Amerikan Şiiri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3022 Amerikan Şiiri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan şiirinin belli başlı tartışma konularını şiir geleneği içinde ayırt etme.
2   Şiir incelemesine ilişkin eleştiri kuramlarını tanıyabilme.
3   Şiir inceleme yetileri edinme.
4   Şiir inceleme yetileri edinme ve eleştirel yaklaşımla yorum yetisi geliştirme.
5   Amerikan edebiyatı ve kültürü kapsamında şiirin önemi hakkında anlayış geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Thomas Morton, from The New English Canaan (1637);John Woodbridge `Epistle to the Reader (1650); Anne Bradstreet, `The Author to Her Book (1650), `In Memory of My Dear Grandchild Elizabeth Bradstreet, Who Deceased August, 1665, Being a Year and Half Old (1665), `A Letter to her Husband, Absent upon Public Employment Sunum
2 Puritan meditations Michael Wigglesworth, from The Day of Doom(1662), `God s Controversy with New England;Edward Taylor, `Huswifery, `Meditation 8, `Meditation 150 Sunum/çalışma grubu/ tartışma
3 Poetries of Revolutionary America Philip Freneau, `On the Religion of Nature; Joel Barlow, from The Columbiad(1807); Phyllis Wheatley American Romantic verse William Cullen Bryant, `To A Waterfowl (1818), `A Meditation onRhode Island Coal; Henry Wadsworth Longfellow, from The Song of Hiawatha(1855) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
4 Transcendentalist verse ; Ralph Waldo Emerson, `Song of Nature; Walt Whitman, `Song of Myself (1855) Poetries of the Civil War Walt Whitman, from Drum Taps(1865); Herman Melville, from Battle Pieces (1866) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
5 Emily Dickinson, `I heard a Fly buzz when I died (1862), `Hope is the thing with feathers (c. 1861) Mid-Term Sunum/çalışma grubu/ tartışma
6 Imagism Ezra Pound, `A Few Donts by an Imagiste (1913), `In a Station of the Metro (1913), ` Williams Carlos Williams Sunum/çalışma grubu/ tartışma
7 Imagism William Carlos Williams, `Portrait of a Lad (1920), `The Red Wheelbarrow (1923), `This is Just to Say (1934) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
8 Modernism and history T.S. Eliot, `Tradition and the Individual Talent (1919), The Waste Land(1922) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
9 Modernism and history Ezra Pound, Canto I (1930) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
10 American pastoral Robert Frost, `The Pasture (1915), `Mending Wall (1914), `The Road Not Taken (1916) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
11 Other modernisms Marianne Moore, `Poetry (1919), `An Octopus Sunum/çalışma grubu/ tartışma
12 Other modernisms Wallace Stevens, `Thirteen Ways of Looking at a Blackbird (1917), `The Emperor of Ice-Cream (1922), `The Idea of Order at Key West (1934) Sunum/çalışma grubu/ tartışma
13 Wallace Stevens Sunum/çalışma grubu/ tartışma
14 Tartışma Haftası Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders içerikleri her dönem ilgili dersin Blog sayfasında ve online derslerde Üniversitenin Eğitim Portalı içeriğinde de öğrenciyle paylaşılır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunumlar dersin içeriğine ilişkin kuramsal bilgi sağlar.
2. Sınıf içi çalışma grupları ve sınıf içi tartışmalar edinilen bilginin pekiştirilmesi ve konu hakkında anlamlı fikir geliştirilmesine olanak sağlar.
3. Dersin Blog sayfası konu ile ilgili en son tartışma, yorum, kaynak ve duyurulara erişimi sağlar ( dersin online Eğitim portalı ile bağlantılıdır)
4. Ara sınav öğrencinin ilgili sınav tarihine kadar edinmiş olduğu bilgi ve beceriyi sınar.
5. Final sınavı öğrencinin dönem içinde edinmiş olduğu bilgi ve beceriyi sınar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bir arasınav %40 ve bir final sınavı %60 öğrencinin dönem başarısını değerlendirir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler şiir türü konusunda bilgi edinirler.
2. Ders, şiir tekniği konusu ile ilgili olarak temel kavramları öğrencinin ayırt etmesini sağlar.
3. Ders şiirlerdeki mevcut temaların, tarihsel ve estetik anlamda değerlendirilebilmesini sağlar.
4. Ders Amerikan şiirinin kuramsal kapsamda irdelenmesi konusunda öğrenciyi bilgilendirir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencinin derse hazırlıklı katılımı beklenir. Derslere %70 katılım zorunludur.
2. Öğrencinin akademik etik kurallara uyması beklenir.
3. Öğrencinin ders içeriğini takip etmesi ve beklentileri karşılaması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
sunumlar, tartışma ve sınıf içi faaliyeti 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.455
ÖK.5