DERS ADI

: Erken Dönem Amerikan Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2029 Erken Dönem Amerikan Edebiyatı ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Amerikan koloni dönemi ve kolonilerin bağımsızlık mücadeleleri süresince, Amerikan edebiyatına yön vermiş temel eserleri entelektüel ve tarihsel süreç içerisinde sunmak. Amerikan edebiyatında püriten dünya görüşü ve aydınlanmacı düşünceyi yansıtan eserleri tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika'ya ilk yerleşen topluluklar, Amerikan kolonileri ve 17. yüzyıldan 19. yüzyılın ilk çeyreğine kadar olan süreçte Amerikan siyasi tarihi hakkında bilgi sahibi olma.
2   Amerikan koloni ve erken bağımsızlık dönemlerinde, toplumsal ve entelektüel gündemi oluşturan kavram ve düşünce modellerini doğru ve yerinde kullanabilme.
3   Amerikan edebiyatının başlangıcından Amerikan Romantizmine kadar geçen sürede baskın olan edebi türler, döneme şekil veren temel eserler hakkında fikir sahibi olma ve yorum yapabilme.
4   Amerikan kültürünün temelini teşkil eden ideolojik yapıtaşlarının oluşum süreçlerini tanımlayabilme.
5   Koloni ve erken bağımsızlık dönemi Amerika'sının maddi ve manevi dinamiklerini günümüz Amerika'sının değerleriyle ana hatlarıyla karşılaştırabilme.
6   Kuruluş yıllarında Amerika'nın siyasi tarihine yön veren temel ilke ve felsefeleri, bu felsefelerin Avrupa ve Amerika'daki sözcülerini ve onların dünya düşünce tarihi içindeki yerini tanımlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Ders materyalinin ve haftalara göre ders planının tanıtımı.
2 Tarihsel arka plan. Kıtanın keşfinden başlayarak Aydınlanma devrine kadar olan dönemin hatırlanması
3 Güney Kolonileri ve üretilen yazılar Güney Kolonilerinde üretien yazıların özellikleri
4 Thomas Harriot Thomas Harriot'ın metinlerinin incelenmesi
5 Captain John Smith John Smith'in metinlerinin incelenmesi
6 William Bryd II William Bryd'ün yazılariının incelenmesi
7 George Sandys ve William Strachey Sandys ve Strachey'nin yazılarının incelenmesi
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Kuzey Kolonileri ve üretilen yazılar Püriten anlayışı
10 William Bradford William Bradford'ın yazdığı metinlerin incelenmesi
11 John Winthrop John Winthrop'un yazdığı metinlerin incelenmesi
12 Politik metinler "The Declaration of Independence," Thomas Jefferson; "Common Sense," Thomas Paine
13 Aydınlanma Dönemi ve yazarları Benjamin Franklin
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ders Kitabı:
Berkovitch, Sacvan. The Puritan Origins of the American Self. Yale U P, 1975.
Campbell, Neil, Alasdair Kean. American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge, 1997.
Ruland, R., M. Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. London: Routledge, 1991.
The Norton Anthology of American Literature. Third Ed., Vol. 1. New York: W.W.Norton, 1989.

2. Ders sunumları:
Yardımcı ders materyali olarak sınıfta izlenen görseller ve filmler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
2. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.
3. Sınavlarda verilen süre dahilinde soruları yanıtlamak zorunludur.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrenciler sınav sırasında hiçbir kitap, ders notu vb. kullanamazlar.
3. Öğrenciler sınav sırasında sözlük kullanamazlar. Sorularda yer alan kelimeler ders metinlerinde işlenen ve/ya öğrencinin bilgisi dahilinde olması beklenen kelimelerdir.
4. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Nuray Önder
nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu alarak

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15553
ÖK.2255
ÖK.35544
ÖK.43554
ÖK.54444
ÖK.654454