DERS ADI

: Nesne Kültürü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2012 Nesne Kültürü SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Amerikan Kültürünün konusu ve yıllar içerisindeki kültürel evrimi ve dönüşümü ile ilgili olarak başlıca sanat eserlerini, mimari stilleri, kültürel ve edebi eserleri, entellektüel eğilimleri, düşünceleri ve değerleri yüzyılın başlangıcından 1950'lere hatta günümüze kadarki dönemlerde, her ders döneminin seçili çalışma konuları doğrultusunda öğrencilere tanıtır.



Bu ders, kültürü oluşturan nesnelerin tarih içinde var edilme, ortaya çıkma nedenleri ile bu nesnelerin kültür içinde kazanmış oldukları anlam örgüsü üzerinde yoğunlaşır. Ders süresince öğrenci hem alan bilgisi edinir, hem de akademik nitelikli araştırma basamaklarını öğrenerek çalışmalarını ders içinde sunma hakkında bilgi ve deneyim kazanır. Alanla ilgili akademik makalelerin içeriğini ve mekanik yapısını tanır. Bu dersi tercih eden öğrenciler araştırmak istedikleri konu ile ilgili araştırma basamaklarını öğrenirler; kendilerine özgü fikirlerini geliştirip konu seçmeyi, sınıflamayı, araştırma metni taslağı oluşturmayı, kurallarına göre araştırma metni yazarak sunmayı öğrenirler. Ders, öğrencinin yoğunluklu olarak çalışması ve fikir üretmesini teşvik eder. İlgili tüm çalışmalar süresince öğrenci, sınıf arkadaşlarıyla etkileşimli çalışmayı öğrenir. Ders süresince öğrenci araştırdığı nesneye belirli bir eleştirel bakış açısından bakabilmeyi öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Nesne Kültürü/ (Material Culture Studies) alanı ile ilgili bilgi edinir
2   Öğrenci incelemek istediği bir kültür nesnesine yoğunlaşarak bu nesne ile ilgili araştırma yapar.
3   Öğrenci bulduğu akademik nitelikli kaynakları düzenlemeyi ve konusunu sınırlandırmayı öğrenir.
4   Öğrenci oluşturduğu tez üzerinden iddiasını destekleyen akademik yazım kurallarına uygun bir araştırma ödevi hazırlamayı öğrenir.
5   Öğrenci hazırlamış olduğu tez önerisini ve ödevini dönem sonunda sınıf içi sunumu şeklinde arkadaşlarına tanıtmayı öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı Sanat eserleri ve Kültür nesneleri Thomas Schlereth, Arthur Asa Berger, Dan Hicks, Jules David Prown. richard Grassby, Material Culture and Cultural History Ders içerik tanıtımı American çalışmaları/ Kültür çalışmaları/ Toplumsal cinsiyet/ Popüler kültür çalışmaları konularına giriş
2 Amerikan Kültür çalışmaları ve nesne Kültürü alan bilgisine giriş. Richard Grassby, Material Culture and Cultural History-- Richard Grassby, Material Culture and Cultural History makale incelemesi-sunum
3 1900lerde Amerika'da reformlar: şehirleşme Nesne kültürü Alan bilgisi Richard Grassby, Material Culture and Cultural History-- Jules David Prown, Intrduction to the Truth of Material Culture: Truth or Fiction Richard Grassby, Material Culture and Cultural History - makale incelemesi --devam
4 1900'lerde Amerika'da Reformlar: şehirleşme Jules David Prown, Introduction ve The Truth of Material Culture: History or Fiction makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
5 Edebiyat: Upton Sinclair; Edith Warthon; Theodore Dresiser; Frank Baum Jules David Prown, Introduction ve The Truth of Material Culture: History or Fiction makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
6 Sanat; Art Nouveau Art Deco. Karşılaştırması kültür nesnelerin çalışılması hakkında örneklemeler Thomas Schlereth ve Jules DAvid Prown'dan Okumalar makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
7 Arts and Crafts hareketi Parklar ve Bahçeler: Peyzaj mimarisi üzerine Fredrick Law Olmstead Kültür nesnelerinin çalışılması hakkında örneklemeler makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi- öğrenci çalışmaları
8 Arasınav öğrenci çalışmaları: tez önerilerinin sözlü ve yazılı sunumu değerlendirme-
9 Thornstein Weblen: The theory of the Leisure Class/ Max Weber, The Protestant Work Ethic Jules David Prown'dan okumalar Arthur Asa Berger, What Objects Mean: An Introduction to Material Culture makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
10 Yüzyıl başında sanatsal akımlar ve mimari / Modernistler; the Armory Show; Ash Can School; Precisionism and Technologic America; Frank L. Wright Jules David Prown'dan Okumalar Thomas J. Schlereth, Material Culture: A Research Guide makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
11 Modernist Sanat --devam-- Jazz Age, F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby; Native American Art Western Modernism ; Pueblo Style; Georgia OKeefe/ / Jules DAvid Prown'dan okumalar makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
12 The New Deal; F. D. Roosevelt 1932; Teh Works Progress Administration; Murals ( Duvar resimleri) Rockefeller Center; public Art; The Hoover Dam (1935) Güneyden Kuzeye göç ve 1930lar sanatı üzerindeki etkileri; Jacob Lawrence, the Migration Series ( ressam) Bölgeciler; Edward Hopper ( ressam) ve New York Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture, makale incelemesi Sunum-Metod incelemesi
13 Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture, Devam öğrenci çalışmaları--sunum
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thomas J. Schlereth, Material Culture: A Research Guide
Arthur Asa Berger, What Objects Mean: An Introduction to Material Culture
Dan Hicks ,The Oxford Handbook of Material Culture Studies (Oxford Handbooks)
Jules David Prown and Kenneth Haltman American Artifacts: Essays in Material Culture,
Richard Grassby, Material Culture and Cultural History
(Ders kaynakları her dönem önceden duyurulmak kaydı ile gerektiğinde değiştirilir)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersin konusu ile ilgili teorik bilgi paylaşılır.
2. Dersin konusu ile ilgili araştırma metotları hedeflere uygun şekilde öğrenilir/tekrar edilir.
3. Secilen araştırma konuları üzerinden uygulamalar, ve derste sunum şekillleri üzerinde görüşülür

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Arasınav (%40)
1. Öğrenci araştırma konusu ile ilgili olarak bir adet bildiri önerisi hazırlar. (%25)
2. Öğrenciye kuramsal konular ile ilgili olarak sınıf içi sınav uygulanır.(%25)
Final (%60)
3. Öğrenci araştırma ödevini yazılı olarak teslim eder (%25)
4. Öğrenci araştırma ödevini sözlü olarak sunar (%25)
Ayrıca (%10) değrinde gerektiğinde ödev de istenebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin hazırlamış olduğu araştırma ödevi özeti akademik araştırma ve yazım metodları ölçüsünde değerlendirilir.
2. Sınıf içi sınavda edinilen bilgi değerlendirilir.
3. Öğrencinin hazırlamış olduğu yazılı final ödevi ve sınıf içi sunuş biçimi akademik araştırma ve yazım metodları ölçüsünde
değerlendirilir. Bütün teslim edilen akademik çalışmaların akademik etiğe uygunluğu beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Önceki dönemlerden devam zorunluluğu olmayan öğrenci, dersin işlendiği dönemin konularını
takip etmek durumundadır. Her dönem dersin içeriği güncellenir.
3. Öğrencilerin akademik etik kurallarına uyması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555555
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555