DERS ADI

: Amerikan İşçi Sınıfı Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3017 Amerikan İşçi Sınıfı Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri ekonomisinde 1500lerin sonundan günümüze endüstrileşme dönemi ve yakın tarihteki "Endüstrileşme-sonrası" dönem üzerinde odaklanarak ve emek tarihinin gelişimine bakarak öğrencilerin bu konu hakkındaki okumalarından ve tartışmalarından oluşur. 1500lerin sonundan günümüze endüstrileşme dönemi ve yakın tarihteki endüstrileşme-sonrası dönemini temel alarak emek tarihinin gelişimini tartışmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel gelişimi içerisinde Amerikan ekonomisi hakkında genel bilgi sahibi olmak;
2   Endüstrileşme ve endüstri sonrası dönemleri kavramsal bilgiler kapsamında tartışabilmek;
3   Sınıf kavramını irdeleyerek emek tarihini eleştirel biçimde okumak;
4   Ekonomi gelişiminde ve tarihsel süreçlerde emek kavramını tartışabilmek;
5   Sınıf kavramını irdeleyen edebiyat yapıtlarını yazıldıkları dönemin sosyo-ekonomik çerçevesinde değerlendirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Tarihsel gelişim hakkında genel bilgi Tartişma
2 Tarihsel süreç, ekonomi ve emek arasındaki ilişki Tartişma
3 Thomas Bell, Out of this Furnace (University of Pittsburgh Press, 1976) Okuma ve Tartışma
4 Thomas Bell, Out of this Furnace (University of Pittsburgh Press, 1976) Okuma ve Tartışma
5 Edward Bellamy, Looking Backward (Dover, 1996) Okuma ve Tartışma
6 Edward Bellamy, Looking Backward (Dover, 1996). Okuma ve Tartışma
7 Bruce Laurie, Artisans into Workers: Labor in Nineteenth-Century America (University of Illinois Press, reprint edition, 1997). Okuma ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 Bruce Laurie, Artisans into Workers: Labor in Nineteenth-Century America (University of Illinois Press, reprint edition, 1997). Okuma ve Tartışma
10 Laurel Thatcher Ulrich, A Midwife's Tale: The Life of Martha Ballard, Based on Her Diary, 1785-1812 (Vintage, 1990) Okuma ve Tartışma
11 Laurel Thatcher Ulrich, A Midwife's Tale: The Life of Martha Ballard, Based on Her Diary, 1785-1812 (Vintage, 1990) Okuma ve Tartışma
12 Kurt Vonnegut, Player Piano (Delta, 1999) Okuma ve Tartışma
13 Kurt Vonnegut, Player Piano (Delta, 1999) Okuma ve Tartışma
14 Genel değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thomas Bell, Out of this Furnace (University of Pittsburgh Press, 1976)
Edward Bellamy, Looking Backward (Dover, 1996).
Bruce Laurie, Artisans into Workers: Labor in Nineteenth-Century America (University of Illinois Press, reprint edition, 1997).
Laurel Thatcher Ulrich, A Midwife's Tale: The Life of Martha Ballard, Based on Her Diary, 1785-1812 (Vintage, 1990)
Kurt Vonnegut, Player Piano (Delta, 1999)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Tarihsel süreçler ve ekonomik gelişimde emeğin rolü üzerinde odaklanılarak öğrencilerin yapıtları hangi açılardan değerlendirebilecekleri konusunda bilgi verilecektir.
2. Tartışma: Öğrencilerin görüşlerini paylaşarak daha geniş bir perspektife ulaşmalarına yardımcı olur.
3. Vize: Dönemin ilk yarısında öğrenci performansını değerlendirmeyi sağlar.
4. Final: Dönemin tamamında öğrenci performansını değerlendirmeyi sağlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, dersin içinde verilen kavramlara ve bu kavramların yazınsal yapıtlara yansımalarını içerir.

Değerlendirme Kriteri

Bu ders sonunda öğrenciler
1. Yazınsal yapıtları yazıldıkları dönemin sosyo-ekonomik çerçevesinde değerlendirebilecek;
2. Tarihsel ve ekonomik süreçler bilgisini kullanarak eleştirel yaklaşım sergileyebilecek;
3. Emek tarihininn gelişimi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derse %70 katılım zorunludur.
* Öğrencilerin dersle ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

carl.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.3454
ÖK.45
ÖK.55455