DERS ADI

: Amerikan Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1001 Amerikan Tarihi I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, Yeni Dünyanın keşfinden İç Savaş sonrasına kadar Amerika'da yaşanan tarihsel, ekonomik, kültürel ve toplumsal olayları eleştirel bir gözle inceler. Bu bağlamda, öğrencilerin tarihsel süreci incelemeleri için gerek duyacakları kavram ve olguları tanıtılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika'ya Avrupalıların yerleşmeye başlamalarından Amerikan İç Savaşı sonrasına kadar olan dönem içindeki olayların tarihsel ve politik temellerini anlama;
2   İç Savaş sonrasına kadar olan dönemin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma;
3   İç Savaş sonrasına kadar Amerikan tarihinin belli başlı olay ve olgularını tanımlayabilme;
4   İç Savaş sonrasına kadar olan dönemin tarihsel olgularını ve prensiplerini tanıyabilme;
5   İç Savaş sonrasına kadar olan tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel olayları yeni koşullara uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Üç eski dünyadan yeni bir dünya oluşuyor:1492-1640 Tartışma
2 Amerikan Toplumunun Şekillenmesi: 1640-1720 Okuma ve Tartışma
3 Genişleme ve Çeşitlilik: 1720-1770 Okuma ve Tartışma
4 İmparatorlukla Bağların Gerilmesi: 1754-1774 Okuma ve Tartışma
5 Bağımsızlık Savaşı: 1775-1783 Okuma ve Tartışma
6 Ulusal bir Cumhuriyet Kurma Çabaları:1776-1789 Okuma ve Tartışma
7 Erken Dönem Cumhuriyette Politika ve Toplum: 1789-1800 Okuma ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 Özgürlük İmparatorluğu: 1801-1824 Okuma ve Tartışma
10 Demiryolları, Pazarlar ve Fabrikalar: 1800-1860 Okuma ve Tartışma
11 Reform Politikaları ve Genişleme: 1824-1844 Okuma ve Tartışma
12 Kölelik ve Savaşa Giden Yol: 1845-1861 Okuma ve Tartışma
13 İç Savaş: 1861-1865 Okuma ve Tartışma
14 Yeniden Yapılandırma: 1865-1877 Okuma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bailyn, Bernard, et al. The Great Republic: A History of American People. 13th ed. Lexington: D.C. Heath and Company, 1985. Print.
Brinkley, Alan. American History: A Survey. 13th ed. Boston: McGraw Hill, 2009. Print.
Norton, Mary Beth, et al. A People and a Nation: History of the United States .7th ed. Boston: Houghton Mifflin Company, 1991. Print.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrencinin derse %70 devamı zorunludur.
2. Derslere katılım ve konuyu önceden okuyarak derse gelmek önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin sorumluluklarını zamanında yerine getirmeleri önemlidir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilere sınavlarda öğrendikleri temel kavramları hatırlayabilecekleri sorular sorulacaktır.
2. Öğrencilerin aynı zamanda öğrendikleri temel kavramlarla çıkarımlar yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse %70 katılım zorunludur.
2. Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt 8:30-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.2554
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54