DERS ADI

: Bölgesel Edebiyatlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3018 Bölgesel Edebiyatlar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ERKAN AVCI

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Amerika'nın farklı bölgelerinin coğrafi özelliklerini tanıtarak bu bölgelere özgü yazın örneklerini incelemek ve kültürel ve coğrafi özelliklerin yazınsal yapıtlara yansıma biçimlerini tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerika Birleşik Devletlerinin farklı coğrafi bölgelerini tanıma;
2   Bölgelerin coğrafi özelliklerini tanıma;
3   Bölgesel özelliklerin kültürel özelliklerini tanıma;
4   Bölgelerin coğrafi ve kültürel özellikleri arasında ilişkiler kurabilme;
5   Bölgelere özgü yazınsal yapıtları çözümleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Tartışma
2 Bölgesel edebiyat nedir: Genel Tartışma Tartışma
3 Joseph, Philip. American Literary Regionalism in a Global Age. Baton Rouge: LSU Press, 2007. Okuma ve Tartışma
4 Alexie, Sherman. The Lone Ranger and Tonto Fistfight in Heaven. New York: Grover, 2005. Okuma ve Tartışma
5 Baldwin, James. Going to Meet the Man. New York: Vintage, 1995. Okuma ve Tartışma
6 Cather, Willa. Death Comes to the Archbishop. London: Virago, 2006 Okuma ve Tartışma
7 Faulkner, William. Snopes: The Hamlet, The Town, The Mansion. New York: Modern Library, 1994. Okuma ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 Faulkner, William. Snopes: The Hamlet, The Town, The Mansion. New York: Modern Library, 1994. Okuma ve Tartışma
10 Hurston, Zora Neale. Their Eyes Were Watching God. Pittsburgh: Harper, 2006. Okuma ve Tartışma
11 Hurston, Zora Neale. Their Eyes Were Watching God. Pittsburgh: Harper, 2006. Okuma ve Tartışma
12 Viramontes, Helena Maria. Under the Feet of Jesus. New York: Plume, 1996. Okuma ve Tartışma
13 Viramontes, Helena Maria. Under the Feet of Jesus. New York: Plume, 1996. Okuma ve Tartışma
14 Genel Değerlendirme Tartşma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders içeriği bölümünde belirtilen kaynaklar birincil kaynak olarak kullanılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler, konunun temel kavramlarının öğrenilmesinden sonra bu kavramların tartışılması üzerine kurulmuştur. Daha sonraki aşamalarda sınıf içi tartışmalarla bu kavramlar pekiştirilir. Bu aşamada, öğrencilerin katılımları çok önemlidir.
2. Ders, Amerika ile ilgili görsel malzeme ile zenginleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, dersin içinde verilen kavramlara ve bu kavramların yazınsal yapıtlara yansımalarını içerir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar, derste işlenen materyali ve öğrencinin öğrendiği temel kavramları yazınsal yapıtlara uygulamalarını kapsar. Bu bağlamda, öğrenci öğrendiklerini uygulama becerisini geliştirebilmelidir.
2. Sınavlarda, makale yazma ve çoktan seçmeli sorulara yanıt verme şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derse %70 katılım zorunludur.
* Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2545
ÖK.3455
ÖK.43
ÖK.554