DERS ADI

: Kadın Yazarlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 3010 Kadın Yazarlar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu derste kadın yazınının ele aldığı konular ve bu yazının özellikleri incelenir. Seçilen örnek eserler (şiir, kısa öykü, roman, tiyatro oyunu) feminist kuram çerçevesinde ele alınır ve analizler yapılır. Bu yazınsal türün irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimler öğrencilere anlatılır. Seçilen metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın yazarlar ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Kadın yazını ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Metinlerin çözümlemesini yapabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Feminist kuramın analiz edilen metinlere uygulanabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kadın Yazını: Giriş Tanışma
2 Feminist Kuram Sınıf Tartışması
3 Feminist Kuram Sınıf Tartışması
4 Bir kadın yazarın kısa öyküsünün analizi Sınıf Tartışması
5 Bir kadın yazarın kısa öyküsünün analizi Sınıf Tartışması
6 Bir kadın şairin şiirinin analizi Sınıf Tartışması
7 Bir kadın şairin şiirinin analizi Sınıf Tartışması
8 Ara sınav
9 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
10 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
11 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
12 Bir kadın tiyatro yazarının oyununun analizi Sınıf Tartışması
13 Bir kadın tiyatro yazarının oyununun analizi Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması, Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Plath, Sylvia. The Bell Jar.
Friedan, Betty. The Feminine Mystique.
Showalter, Elaine, ed. The New Feminist Literature: Essays on Women, Literature and Theory. New York:
Pantheon, 1985.
Landy, Alice S. The Heath Introduction to Literature. Lexington, MA: Heath, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dilbilgisi kurallarına uyulması, tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması,
Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 oranında derse katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.255555
ÖK.3555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555