DERS ADI

: Popüler Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2011 Popüler Kültür SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ LEMAN GİRESUNLU

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Ders Popüler kültür çalışmaları ile ilgili kuramsal metin ve örnek çalışmaların incelenmesi ile beraber güncel popüler kültür fenomenlerinin analizi şeklinde gelişir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Popüler kültür ve yüksek kültür ayırımlarını tanıyarak, tarihi gelişim sürecinde Postmodern anlayış ve sonrasında gelişen dönemlere ait çeşitli, kültürel felsefi yaklaşım ve terminoloji bilgisi öğrenir.
2   Öğrenci bilgi edinme, terim öğrenme, görme, tanıma, dinleme, algılama ve hatırlama becerilerini geliştirir.
3   Öğrenci derste edinmiş olduğu bilgiyi pekiştirip ve öğrenmede sürekliliği dersin hocası tarafından derse ek olarak hazırlanan online kaynaklara (blog) ulaşarak sağlar.
4   Öğrenci güncel popüler kültür eserlerinde ırk, cinsiyet, sınıf gibi kültür analizine özgü kategorileri tanır
5   Öğrenci güncel sanat kuramları, felsefe kuramları, ve teknolojik gelişmeler ile şekillenen yeni kültürel kavramları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nachbar Lause Section 1 Ders süresince Nachbar & L ause kitabı temel olarak incelenir/ek olarak her dönem çalışılan eserler yenilenir. Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme.
2 Mitler inançlar değerler ve popüler kültür Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme.
3 Gücün anlamı ve popüler ikonlar Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
4 Steerotiplerin anlamı ve önemi Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
5 Amerika da Popüler Kahramanlar Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
6 Amerika da popüler ritüeller Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
7 Popüler kültürde formulalar Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
8 Ara Sınav
9 Western türünün Popüler kültürdeki yansımaları Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
10 Televizyon ve Dizi filmler Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
11 Görsel Metin analizi Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
12 Edebi türler ve popüler kültür etkileşimi/metinlerarasılık Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
13 popüler kültürde yeni eğilimler Popüler kültür kavramlarına giriş sunum power point sunumu-film/belgesel izleme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jack Nachbar and Kevin Lause, Popular Culture: An introductory Text (Bowling Green State University Popular Press) 1992 ve ek görsel materyal.
Popüler kültürün en son fenomenleri de derse dahil edileceğinden bu ders öğretim planındaki materyalde de her dönem önceden bilgilendirme ile değişiklik ve ekleme yapılabilir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1. Her ders için seçilen okuma metni veya görsel nitelikli belgesel, o dersin inceleme metnidir.
Okuma metni ve önemi hakkında öğrenciye bilgi aktarımı sağlanır. Bu amaçla sözlü bilgi aktarımı; power point sunumu; tahtanın kullanımı ve veya okuma metni dersten önce öğrenciye sağlanır.
2. Ders içeriğini oluşturan okuma materyali online ortamda dersin blog (internet)/Sakai eğitim portalı sayfası aracılığı ile öğrenciye önceden duyurulur, ve gereken ön hazırlığın yapılması sağlanır.
3. Dersi içeriği ile ilgili görsel nitelikli belgesel ders sırasında uygun aralıklarla durdurularak, öğrencinin konu ile ilgili materyali duyması, görmesi ve gereken terimleri, deyimleri yeni kelimeleri tanımaları ve öğrenmeleri sağlanır.
Bilgisayar Uygulamaları:
Ders için oluşturulan blog sayfası ilgili ders materyalinin paylaşımı ve ders ile ilgili duyuruların öğrenciye eriştirildiği bir ortamdır. Bu ortam üzerinden öğrencinin derste incelenen yazılı ve görsel metinlere ders dışı zamanlarda da erişmesi sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar
Dönem boyunca iki (2) sınav gerçekleştirilecektir.
1. Ara Sınav (%50)
Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.
2. Final (%50)
Ara sınav test şeklinde olup, çoktan seçmeli, boşluk doldurma, ve açık uçlu olmak üzere üç kategoride öğrenciye aktarılmış olan bilgilerin anlaşılma, tanıma ve hatırlanma düzeyini belirler.

Değerlendirme Kriteri

1. İlgili test sınavlarında çoktan seçmeli bölümde yanıtlar sabittir.
2. Boşluk doldurma bölümünde öğrencinin ilgili konuda bir kavramın adını, yazarın adı veya eserini, döneme ait belirgin bir özelliği, mimari bir stilin adını, bir felsefeciye ait fikrinin özünü vb. hatırlayarak ilgili bölüme yazması beklenir. Bu bölümde doğru ve doğruya en yakın cevap doğru kabul edilir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
3. Açık uçlu soru bölümünde ise öğrenciden bir tanımı en doğru şekilde hatırlayıp derste öğrendiği şekli ile sebep sonuç ilişkileri içinde yeniden hatırlaması ve gerekli terim ve kavramları bildiğini göstermesi beklenir. Doğru yanıt 2 puan değerinde ise; doğruya en yakın cevap 1 puan olarak kabul edilir.
4. Test soruları her bir sınav için o ara sınava kadar işlenen konular ile orantılı olarak ve öğrencinin verilen sürede yanıtlayabileceği soru miktarı düşünülerek hazırlanır.
5. Final sınavını takiben gerekli görüldüğü takdirde 70 ortalama olacak şekilde çan eğrisi hesaplanır. Bu işlem için DEÜ Oracle otomatik not hesaplama siteminden faydalanılır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derste okutulan izletilen materyali dersin öğrencisi ve o dersten devam zorunluluğu olmayan öğrenci de dersin içeriğini takip etmek zorundadır. Dersin içeriğinde gerekli görüldüğünde yıldan yıla eklemeler çıkartmalar yapılabilir.
3. Öğrencinin akademik etik kurallarına uyması beklenir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Edebiyat Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.35
ÖK.41453
ÖK.5