DERS ADI

: Karakter ve Değer Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 4004 Karakter ve Değer Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karakter ve değer ile ilgili kavramları bilir.
2   Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okulun önemini kavrar.
3   Değerlerin tanımı, sınıflandırılması ve öğretim yöntemlerini anlar.
4   Modern ve çok kültürlü toplumlarda değer ve karakter öğretim yollarını değerlendirir.
5   Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, uygulamaları ve araştırmaları değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramsal çerçevesinin tanıtılması
2 Karakter gelişimi ve eğitimi
3 Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul
4 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması
5 Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri
6 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları
7 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
10 Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri
11 Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim
12 İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi
13 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, uygulamalar ve araştırmalar
14 Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dilmaç, B. ve Ulusoy, K. (2017). Değerler Eğitimi. Ankara:Pegem Akademi Yayıncılık
Gürel, R. ve Gürel, P. (2015). Hikayelerle Mizaç ve Karakter Eğitimi. İstanbul: Hayat Yayınları.
Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2013). Karakter Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Bakipğlu, A. ve Sılay, N. (2015). Yüksek Öğretim ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncay.canbulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 11 1 11
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13343334
ÖK.23343334
ÖK.33343334
ÖK.43343334
ÖK.53343334