DERS ADI

: Fen Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3001 Fen Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere; Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları, fen okur-yazarlığını, fen öğretiminin amaçlarını kazandırabilmek, çağdaş eğitim yaklaşımları hakkında bilgilendirmek ve onlara fen öğretiminde yararlanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim materyalleri ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilme
2   Fen okur-yazarlığını açıklayabilme
3   Fen, teknoloji ve çevre alanına yönelik olumlu tutumlar geliştirebilme
4   İlkokul fen programının özelliğini kavrayabilme
5   Çağdaş eğitim yaklaşımları/ öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilme
6   Fen öğretiminde kullanılabilen öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme
7   Öğretim süreçlerinde yararlanılan farklı öğretim materyallerini veya araçlarını geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve ders programının açıklanması
2 Bilim, tanımı ve doğası, Fen bilgisi ve içeriği
3 Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı
4 Fen Bilgisi Dersi eğitim programlarının karşılaştırılması (1992-2017)
5 Fen bilgisi öğretimi açısından önemli öğrenci/öğretmen nitelikleri
6 Fen bilgisi öğretimine yönelik tutumlar ve önemi
7 Fen bilgisi dersinde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri-1 ( gözlem, deney, gösteri)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Fen bilgisi dersinde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri-2 ( tartışma, soru-cevap, PTÖ)
10 Fen bilgisi dersinde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri-3 ( İşbirlikli öğrenme, drama, eğitsel oyunlar )
11 Anlam çözümleme tablosu, Kavram ağı, Kavram haritaları, Kavram karikatürleri,
12 Zihin haritaları, Vee diyagramı, Yapılandırılmış gridler ve diğer şematize araçlar
13 Yapılandırmacı yaklaşım
14 Bilimsel süreç becerileri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notu ( Dr. Hülya Hamurcuya ait)
AÇIKGÖZ, Kamile. (2002). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları; İzmir.
AKDENİZ, A. R., Ayas, A., Yiğit, N., Ayvacı, Ş. H., Çepni, S. ve Özmen, H. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi (5.Baskı). Öncü Basımevi; Ankara
AYDOĞDU, M ve Kesercioğlu, T. (2005). Editörler. İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı yayıncılık: Ankara.
CARIN,A. Arthur (1997). Teaching Modern Science, Ohio-USA, Prentice Hall. Inc. 7 th Ed.p:14.
GÜRDAL, A., Şahin, F., Çağlar, A. (2001). Fen Eğitimi İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler. Marmara Üniversitesi Yayın No: 668; Atatürk Eğitim Fak. Yayın No: 39. İstanbul.
NOVAK, J.D. Gowin, B.D.(1984). Learning How to Learn. Cambridge University Press, New York, USA.
ANAGÜN ve DUBAN (2016). Fen bilimleri Öğretimi (ed),Anı Yayıncılık: Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-12.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Sunum Hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12222
ÖK.222
ÖK.3433
ÖK.432
ÖK.543
ÖK.653
ÖK.745