DERS ADI

: Matematik Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3003 Matematik Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul öğrencilerinin gelişim özellikleri ve programda yer alan kazanımlara uygun olarak matematiksel gelişimlerini sağlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin doğuşunu, insan hayatındaki önemini kavrama.
2   Öğrenme kuram ve modellerinden matematik öğretimi uygulamalarında yararlanabilme.
3   İlkokul matematik programının hedefleri, yapısı ve öğretim ilkelerini kavrama.
4   Problem çözme sürecinin gerektirdiği becerileri kazandırabilecek etkinlikleri planlayıp uygulayabilme.
5   Sayı sistemi ve işlemlerin anlamını ve işlemlerin tekniğini geliştirebilecek etkinlikleri planlayıp, uygulayabilme.
6   Öğretme-öğrenme araç gereçlerini ve materyallerini etkili şekilde kullanabilme.
7   Öğrenme-öğretme sürecinde giriş davranışları, öğrenmeyi izleme ve başarının değerlendirilmesine yönelik ölçme araçlarını geliştirip uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik Nedir Matematiğin Yapısına Uygun Öğretim Nasıl Olmalıdır
2 Bazı Öğrenme Kuram ve Modelleri
3 Öğrenme Kuram ve Modellerinin Matematik Öğretimi Bakımından Doğurguları
4 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programının Yapısı, Temel Öğeleri ve Uygulama Esasları
5 Matematik eğitiminde beceriler: Problem çözme, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme
6 Problem Çözme Süreci: Problem çözümünde aşamalar, çözüm stratejileri, problem türleri
7 Matematik Öğretiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Doğal Sayı Sistemi ve Kuruluşu
10 Bir ve Çok Basamaklı Sayıların Öğretimi
11 Doğal Sayılarda Toplama İşlemi ve Öğretimi
12 Doğal Sayılarda Çıkarma İşlemi ve Öğretimi
13 Doğal Sayılarda Çarpma İşlemi ve Öğretimi
14 Doğal Sayılarda Bölme İşlemi ve Öğretimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Altun. Murat. (2005), Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
2) Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık,
Ankara.
3) MEB.(2017). İlkokul Matematik Programı.
4) Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Maya Akademi
Yayıncılık, Ankara.
5) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası,
Ankara.
6) Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Williams, J. M. Bay. İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1344
ÖK.244
ÖK.35
ÖK.444
ÖK.554
ÖK.65
ÖK.75