DERS ADI

: İlkokuma ve Yazma Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 2001 İlkokuma ve Yazma Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkçeyi doğru ve etkili kullanmamızı sağlayan dinleme, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu gibi temel becerileri kazandırmak. Akıcı ve anlamlı bir okuma alışkanlığı kazandırmak. Akıcı bir yazı yazma alışkanlığı kazandırmak. Okuma ve yazmanın ömür boyu yapılması gerekli bir iş olduğunu kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinleme Boyutu: Dinleme hazırlığı yapabilir, dinlediğine dikkatini yoğunlaştırabilir, görgü kurallarına uygun dinleyebilir, sunulan görsellerden yararlanabilir, duyduğu sesleri ayırt edebilir, dinlediklerinin konusunu belirleyebilir.
2   Konuşma Boyutu: Konuşmaya hazırlanabilir, dinleyicilerle göz teması kurabilir, görgü kurallarına ve değerlere uygun konuşabilir, konuşurken kendine güvenebilir, konuşurken olayları oluş sırasına göre anlatabilir.
3   Okuma Boyutu: Okuduğu kelimeleri doğru telaffuz eder, noktalama işaretlerine dikkat ederek okur, önbilgilerini kullanarak okuduğunu anlamlandırabilir, okuduklarında sebep sonuç ilişkisi kurabilir, metin içi anlamı kavrar.
4   Yazma Boyutu: Kelimeler, cümleler, satırlar arasında uygun boşluk bırakarak yazar, bitişik eğik ve temel dik harf yazı kurallarına uygun yazar.
5   Görsel okuma ve sunum yapabilme becerisi geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkçe (ilk okuma-yazma) Öğretim programının tanıtılması
2 İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin tanınması ve gelişim özellikleri
3 Öğretmenin öğretim hazırlıkları
4 İlk okuma-yazma öğretimi yöntemleri
5 Ses temelli cümle öğretimi yöntemi ve aşamaları
6 İlk okuma-yazmaya hazırlık
7 İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Cümle ve metin oluşturma
10 Okuryazarlığa ulaşma / Serbest okuma-yazma
11 Türkçenin doğru ve düzgün konuşulmadığı yerlerde okuma-yazma çalışmaları
12 Kelime öğrenme ve kelime dağarcığını geliştirme yolları
13 Kelime öğrenme ve dağarcığını geliştirme
14 Genel Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncay.canbulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.153334
ÖK.253334
ÖK.353334
ÖK.453334
ÖK.553334