DERS ADI

: Çevre Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 1002 Çevre Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HÜLYA HAMURCU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere; ekolojiyle ilgili temel kavramlar, besin zinciri, nüfus artışı ile çevre sorunları arasındaki ilişkileri açıklamak ve çevreye yönelik duyarlılık kazandırabilmektir. Ayrıca çevre konusunda çalışmalar yapan kuruluşlar hakkında ve ilkokul programlarındaki çevre ile ilgili konularla ilgili bilgiler vermek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekoloji hakkında bilgi sahibi olabilme
2   Madde dolaşımı, erozyon, toprak kirliliği ve sonuçları arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
3   Çevreye duyarlı olabilme
4   İlkokul programlarındaki çevre konuları ile ilgili bilgi sahibi olabilme
5   Çevre ile ilgili çalışmalar yapan kurumlarla ilgili bilgi sahibi olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve programın açıklanması
2 Temel ekolojik kavram ve ilkeler
3 Ekosistem nedir Ekosistem türleri
4 Enerji akışı ve madde dolaşımı
5 Erozyon ve sonuçları
6 Besin zincirinin önemi
7 Çevre kirliliği ve etkileri (1)
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Çevre kirliliği ve etkileri (2)
10 Dünyada ve Türkiyede çevre ile ilgili çalışan kuruluşlar
11 Çevreye duyarlı olmanın önemi
12 Dünyada çevre eğitimindeki yeni yaklaşımların incelenmesi
13 İlkokul programlarındaki çevre ile ilgili konuların incelenmesi
14 Çevreyle ilgili bir proje hazırlama
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güney, Emrullah (1992). Çevre sorunları, Hatiboğlu yayıncılık.
Cansaran, Arzu (2008). Çevre eğitimi, Pegem akademi
Aydoğdu, Mustafa (2010). Çevre bilim, Anı yayıncılık
Atasoy,Emin (2017). İnsan-Doğa etkileşimi ve Çevre için eğitim, Sentez yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.hamurcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-12.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1323
ÖK.2434
ÖK.3333
ÖK.444
ÖK.54443