DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Piyano)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 3003 Bireysel Çalgı Eğitimi 5 (Piyano) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. EMİNE FİLİZ YİĞİT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Piyanoda temel tekniklerin ve çalışma yöntemlerinin geliştirilmesi, repertuar düzeyinin yükseltilmesi, müzikal yorumun geliştirilmesi ve farklı müzik stillerinin temel öğeleri ile seslendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üçüncü sınıf seviyesine uygun temel piyano tekniklerini edinme.
2   Üçüncü sınıf seviyesine uygun öğrendiği eserlerdeki tekniği diğer eserlere uygulayabilme.
3   Üçüncü sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerin bestecilerinin yaşadığı döneme ait özelliklerini bilme.
4   Üçüncü sınıf seviyesine uygun müzik tarihi dönemlerini günümüz müziğiyle karşılaştırabilme.
5   Üçüncü sınıf seviyesine uygun çalıştığı eserleri armoni ve biçim açısından analiz edebilme.
6   Üçüncü sınıf seviyesine uygun çaldığı eserler üzerinde müzikal ifade geliştirebilme.
7   Üçüncü sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerdeki hataları tespit ederek performansının etkililiğini belirleyebilme.
8   Üçüncü sınıf seviyesine uygun çaldığı eserlerde kendi değerlendirmesini yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seviyeye uygun seçilen bir etüdün çalışılması
2 Seçilen Sonat veya Sonatinlerin deşifresine başlanması, pedal kullanımının bu eserlerde pekiştirilmesi
3 Mi Bemol Majör gam ve arpej çalışmasına başlanması
4 Seçilen Barok eserin çalışılmasına başlanması
5 Çağdaş veya Romantik dönemden eser seçilip çalışılmaya başlanması
6 Etütlerin detaylı çalışılması (teknik egzersizler)
7 Genel tekrar + Vize Sınavı
8 Genel tekrar + Vize Sınavı
9 Polifonik eserlerin detaylı çalışılması (Partileri ayırarak çalışma gibi).
10 Mi Bemol Majör gam-arpej pekiştirilip, Do minör gam ve arpej çalışmasına geçilmesi
11 Seçilen eserlerin teknik zorluklarının çözümlenmesi
12 Dönemin tüm gam ve arpejlerinin tekrar edilmesi, çalışılan eserlerin pekiştirilmesi.
13 Çalışılan tüm eserlerin tempo, nüans ve ifade açısından kontrollerinin yapılması
14 Eserlerde saptanan teknik ve müzikal eksiklikler için gerekli çalışmaların yapılması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C.Czerny op.599, op.849, op. 299, H.Bertini op.32, S.Heller Etudes op.45,46,47,Berens Etudes, Cramer Etudes, Hanon, Chopin Etudes, 3 movement of Diabelli, Clementi , Beethoven, Haydn, Kuhlau, Mozart, Scarlatti Sonatines/ Sonatas, Polyphonic Works: J.S.Bach 2 or 3 part inventions, J.S.Bach 48 prelude and fuges, and French suit Book (one or two movement), Tchaikowsky, Schumann, Debussy, Granados, Chopin, Shubert, Mendelson,etc..

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans değerlendirmesi.

Değerlendirme Kriteri

Performans başarısı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam durumu, gelişim gösterme.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.yigit@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi günleri 1 saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 2 1 2
Final Sınavına Hazırlık 2 1 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 32

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8