Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ENDER HULUSİ BİLGE |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ve tekniklerini öğrenme. Bunlarla ilgili basit alıştırmalar ve etütleri seslendirme, kolaydan zora doğru ezgiler üzerinde çalışmalar yapma. Bağlamanın kendi dağarı olan halk ezgilerinden başlayarak farklı tür ve çeşitten ezgileri seslendirme. Okul eğitim müziğinde kullanılan ezgiler çalabilme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota) (TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa Hossu, İzmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, İzmir, 1997) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Ender Hulusi Bilge |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|