DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2021 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, viyola çalımında I. konumda öğrenilen becerilerin pekiştirilmesini, sağ elde karmaşık yay tekniklerinin uygulanmasını, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmaların yapılmasını ve yeni bir konuma geçilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmalarını yapabilme.
2   Dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını öğrenilen yeni konumda kalıcı ve geçişli uygulayabilme
3   Detaşe ve legato tekniklerini geliştirebilme.
4   Vibratoya ilişkin temel bilgileri kavrayabilme
5   Teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikli çoksesli eserleri çalabilme.
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilme.
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları
2 3. konuma geçis alıstırmaları
3 3. konuma geçis alıstırmaları
4 3. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması
5 3. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
6 3. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
7 3. konumda kalıcı alıstırmaların yapılması, ilgili etütlerin ve eserlerin çalışılması
8 Ara sınav
9 1- 3. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması ve vibratoya ilişkin temel çalışmalar
10 1. - 3. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması, vibrato çalışmaları
11 1. - 3. konumlar arasında geçisli çalışmaların yapılması ve ilgili etütlerin çalışılması, vibrato çalışmaları
12 1- 3. konumlar arasında geçisli, sınav için düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi, viyolada süslemeli (çarpma, mordan) çalma biçimlerine uygun temel çalışmalar
13 1- 3. konumlar arasında geçisli, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması, viyolada süslemeli (çarpma, mordan) çalma biçimlerine uygun çalışmalar
14 Sınava uygun biçimde düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berta Volmer, Hans Sitt, Kreutzer, Schradieck Etüt ve Egzersiz Kitapları, Barok Sonatlar ve Konçertolar Suzuki Metot Kitapları'ndan seçmeler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav : Etüt % 30 Eser: %50 Teknik Çalışmalar : % 20
Final : Etüt % 40 Eser: %60

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirlenen ofis saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8