DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1022 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Viyola) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders viyola çalımında, I. konumda dört telin kullanımına ilişkin sağ ve sol eldeki gerekli teknik, bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aynı ve farklı teller üzerinde parmak-yay geçişlerini yapabilme,
2   Detaşe ve legato yay tekniklerini yayın tüm bölümlerinde (orta yay, üst yarı, alt yarı, bütün yay, dip ve uç) doğru olarak uygulayabilme,
3   Basit çift ses çalışmalarını uygulayabilme,
4   Dört teli kapsayan değişik tonlarda iki oktav dizi çalışmalarını yapabilme,
5   Teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirebilme.
6   Viyola çalımı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7   Viyola çalımı ile ilgili seviyesine uygun yaratıcı etkinlikler planlayabilme
8   Viyola çalımı ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. yarı yılda edinilen davranışların pekiştirilmesi.
2 1. konumda karma yay tekniklerine uygun etütlerin çalışılması
3 1. konumda karma yay tekniklerine uygun etütlerin çalışılması
4 Dört teli kapsayan iki oktav gam ,etüt çalışmaları
5 Dört teli kapsayan iki oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları
6 Dört teli kapsayan iki oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları
7 Dört teli kapsayan iki oktav gam ,etüt ve eser çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Dört teli kapsayan gam, etüt ve eser çalışmaları
10 Dört teli kapsayan gam, etüt ve eser çalışmaları
11 Legato ve detaşe yay tekniklerini bir arada kullanarak 1. Pozisyonda etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların seçilmesi
12 Legato ve detaşe yay tekniklerini bir arada kullanarak 1. Pozisyonda etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
13 Legato ve detaşe yay tekniklerini bir arada kullanarak 1. Pozisyonda etütlerin çalışılması, Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
14 Sınava uygun biçimde, düzeye uygun ulusal ve evrensel yapıtların çalışılması
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ayfer Tanrıverdi viyola metodu 1, ömercan viola metodu 1

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav : Etüt % 30 Eser: %50 Teknik Çalışmalar : % 20
Final : Etüt % 40 Eser: %60

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirlenen ofis saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8