DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Şan)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1019 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TÜLAY EKİCİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adayına, sesini, konuşmada ve şarkı söylemede, sağlıklı, doğru, güzel ve etkili biçimde kullanmaya ilişkin davranışlar ile ses eğitimi konusunda eğitimci yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendi sesini doğal ve sağlıklı kullanabilmek için temel bilgileri öğrenir.
2   Ses sistemi ve ses fizyolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir.
3   Şarkı söylemeyi hazırlayan ön çalışmaları kavrar ve diyafram nefesini kontrollü kullanmayı öğrenir.
4   Doğru ve estetik sesin oluşumundaki temel unsurları öğrenir.
5   Türk ve dünya ses literatüründen eserler öğrenir.
6   Yaşam boyu öğrenme alışkanlığını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ses eğitimine ilişkin genel bilgiler, ses eğitiminin amaçları ve müzik öğretmenliğinde ses eğitiminin önemi.
2 Ses ve solunum anatomisi, sesin oluşumu ve ses sağlığının korunması konularında temel bilgilerin verilmesi. Ses çalışmaları ve bilinen bir şarkının söyletilmesi ile sesin durumunun belirlenmesi.
3 Derse hazırlık amaçlı teknik çalışmalar konusunda bilgi verilmesi ve uygulanması (zihinsel ve bedensel gevşeme, postür ve diyafram nefesinin geliştirilmesi için çalışmalar.)
4 Zihinsel/bedensel gevşeme ve solunum çalışmaları. Kapalı ağız egzersizi ile sesi rezonans bölgesine taşıma. Farklı vokallerle ses çalışmaları.
5 Zihinsel/bedensel gevşeme çalışmaları, solunum çalışmaları, ses çalışmaları ve Vaccaj metoduna başlanması.
6 Sınav şarkılarının ezber ve piyano eşlikli olarak çalışılması.
7 Çalışma haftası ve ders tekrarı
8 Ara Sınav
9 Derse hazırlık amaçlı teknik çalışmalar. Bir oktav içerisinde değişik aralıklarla ses çalışmaları ve Vaccaj metodundan yeni şarkı çalışmaları.
10 Hazırlık çalışmaları. Bir oktav içerisinde değişik aralıklarla ses çalışmaları ve Vaccaj metodundan şarkı çalışmalarının sürdürülmesi.
11 Hazırlık çalışmaları. Legato ve staccato tekniklerine yönelik ses çalışmaları ve seçilen şarkılar üzerinde müzikalite çalışmaları.
12 Hazırlık çalışmaları ve yeni şarkı çalışmaları.
13 Hazırlık çalışmaları. Sınav şarkılarının belirlenmesi ve detaylı çalışılması.
14 Sınav şarkılarının eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vaccaj (Nicola Vaccaj), Unterrichtslieder (Paul Losse) Concone (Giuseppe Concone), Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Piyano Eşlikli Halk Türküleri (Saip Egüz).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Performans başarısına yönelik değerlendirme

Değerlendirme Kriteri

Performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve gelişim durumu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tulay.ekici@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her gün bir saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına hazırlık 3 2 6
Final Sınavına hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6