DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Bağlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1007 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bağlamanın tanıtımı. Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ile ilgili basit alıştırmalar, Halk müziğinde çok kullanılan la kararlı ezgilerden başlamak üzere örnekler, okul müziğinde kullanılan ezgiler çalabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bağlamayı oturarak doğru tutabilir, çalma işlemi yapabilir.
2   Do telindeki seslerin yerlerini ve adlarını bilir.
3   Farklı tellerde farklı tezene stillerini kullanır.
4   Çırpma Tezene ile ezgi seslendirebilir.
5   Karadeniz Tezenesi ile ezgi seslendirebilir.
6   2/4, 4/4, 5/8, 7/8 ve 9/8 ölçülerde ezgileri seslendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bağlama çalgısının genel olarak tanıtılması/Bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi
2 Bağlama çalmada kullanılan işaretler ve parmak numaralarının öğretilmesi/ Akort Sisteminin öğretilmesi
3 Bağlama ile doğru oturuş ve tutuş pozisyonunu kavrayabilme, sağ ve sol el tutuşlarının öğretilmesi
4 Nota Kalıplarına Göre Tezene vuruşları (Sağ El Tekniği)/Sol El Parmaklarını Yerleştirilmesi / Sağ ve Sol El Koordinasyonunun sağlanması
5 Do, Re, Mi. seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi/1, 2, 3, 4, 5 nolu kalıpların öğretilmesi
6 Alıştırmalar ve Etütler/Basit ezgiler üzerinde çalışmalar
7 Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar
8 Genel Tarama(Çırpma) Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar-Ara Sınav
9 Çalışmalara devam edilmesi (Yeni Kalıplar(6, 7, 8)/ Etüt, Alıştırma çalışmaları/Yeni Ezgiler)
10 İnce Re, Mi, Fa, Sol seslerinin bağlamadaki yerlerinin öğretilmesi
11 Karadeniz Tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar
12 5/8,7/8,9/8 Ezgilerin Karadeniz Tezenesi ile çalışılması
13 Karadeniz Tezenesine devam edilmesi
14 Etüt 4 çalışılması/ Süit-1 in çalışılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota) (TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa Hossu, zmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, zmir, 1997).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6