DERS ADI

: Orkestra - Oda Müziği 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 3034 Orkestra - Oda Müziği 2 ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜMTAZ HAKAN SAKAR

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, birlikte müzik yapma alışkanlığı kazanarak, müzik çalgı toplulukları çalıştırma ve yönetme becerisi kazandırılmasının yanı sıra, uluslar arası ve ulusal dağarın kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda orkestra eserlerinin, çok seslendirme analizi, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin uygulamalı olarak öğretimidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ve Ulusal bestecilerin seçilmiş eserlerini müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlar.
2   Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz eder.
3   Küçük ölçekli çalgı topluluklarını çalıştırıp yönetebilir.
4   Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eşlik çalgısı ve oda müziği / orkestra çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapar.
5   Orkestra şefine, verdiği tempolara, tempo değişikliklerine, dinamik ve nüans jestlerine uyum sağlayıp çalgısını o yönde çalabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalgı topluluklarında akort birliği.
2 Gam ve arpej çalışmaları.
3 Gam ve arpej çalışmaları. Barok dönem eser çalışması.
4 Gam ve arpej çalışmaları. Barok dönem eser çalışması.
5 Gam ve arpej çalışmaları. Barok dönem eser çalışması.
6 Gam ve arpej çalışmaları. Barok dönem eser çalışması.
7 Gam ve arpej çalışmaları. Klasik dönem eser çalışması.
8 Gam ve arpej çalışmaları. Klasik dönem eser çalışması+Ara Sınav
9 Gam ve arpej çalışmaları. Klasik dönem eser çalışması.
10 Gam ve arpej çalışmaları. Romantik dönem eser çalışması.
11 Gam ve arpej çalışmaları. Romantik dönem eser çalışması.
12 Gam ve arpej çalışmaları. Romantik dönem eser çalışması.
13 Gam ve arpej çalışmaları. Çağdaş Türk Müziği eser çalışması.
14 Gam ve arpej çalışmaları. Çağdaş Türk Müziği eser çalışması.
15 Bitirme Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İki Çello İçin Konçerto Sol Min. P.I. Tchaikovsky Allegro ma non tanto en sol mayor, D. Shostakovich Waltz no:2, J. Strauss Sr. Radetzky Marsch.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip-yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.kistir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 3 9
Final Sınavına Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5