DERS ADI

: Armoni ve Eşlikleme 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 2030 Armoni ve Eşlikleme 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Verilen bir ezgiye dikey çokseslendirme yapabilme, eserlerin armonik analizini yapabilme, piyano ile eşlik modellerini kavrayıp uygulayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadans oluşturabilme ve piyanoda çalabilme.
2   Majör yedili, minör yedili, eksik yedili ve dominant yedili akorlarını oluşturabilme.
3   Majör yedili, minör yedili, eksik yedili ve dominant yedili akorlarının temel ve çevrim durumlarının şifrelendirmesini yapabilme.
4   Dominant yedili akorlarının tonik akoruna bağlantısını yapabilme.
5   Dominant yedili akorlarını bass ya da soprano partisi armonize çalışmalarında kullanabilme.
6   Konuyla bağlantılı bir eserin armonik analizini yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akor bağlantıları ile ilgili kuralların tekrarı.
2 Süsleyici dört-altı akorları.
3 Abantı dört-altı akorları.
4 Temel, altılı ve dört-altılı akorlarla bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
5 Kadanslar.
6 Kadansların piyanoda çalınmasına ilişkin çalışmalar.
7 Öğrenilen tüm konularla ilgili majör ve minör tonlarda armonize çalışmaları.
8 Ara sınav ve armonize çalışmaları.
9 Yedili akorların oluşturulması, majör yedili, minör yedili, eksik yedili ve dominant yedili akorları
10 Dominant yedili akorlarının çevrimleri ve şifrelendirmeleri.
11 Dominant yedili akorlarının bağlantıları.
12 Dominant yedili akorlarının temel durumlarıyla bass ve soprano partisi armonize çalışmalarında kullanımı.
13 Dominant yedili akorlarının çevrim durumlarıyla bass ve soprano partisi armonize çalışmalarında kullanımı.
14 Öğrenilen konuların içinde bulunduğu bir eserin armonik analizinin yapılması.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
2. Stefan Kostka, Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
3. N. Rimsky Korsakof (1996).Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev: Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
4. Dubois. Harmony.
5. Tevfik Tutu. Çözümlemeli Armoni.
6. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar, Örnek eser üzerinde inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6