DERS ADI

: Müzik Kültürü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1030 Müzik Kültürü ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireyin ve toplumun gelişimine bir kültür öğesi olarak katkı sağlayan müziğin, içsel ve dışsal unsurlarının kavranması, müziğe ilişkin entelektüel bilgi birikimi oluşturulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziği hem estetik hem de kültürel bir görüngü olarak kavrar.
2   Müziğin içsel terminoloji ve kavramlarını öğrenir.
3   Türk müzik kültürüne ilişkin tarihsel bilgi birikimine sahip olur.
4   Gelenek ve görenek bağlamında Türk müziğini değerlendirip, düşünce geliştirebilir.
5   Müziği, kültürler arası bir etkileşim, bireşim bağlamında değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan ve müzik kültürü; Müzik kültürünün tanımı, kapsamı ve öğeleri; Müzik kültürünün diğer kültürler ve kültür öğeleriyle ilişkileri;
2 Müzik kültürünün sanat kültürü içindeki yeri; Müzik kültürünün felsefi, sanatsal, bilimsel ve teknik temelleri ve boyutları; Müzik kültüründe göreneksellik, geleneksellik, çağcıllık-çağdaşlık ve modern sonrası;
3 Müziğin kavramsal tanımı ve kapsamı; müzik teriminin kökeni, yaygınlaşımı, Türkçeleşimi; Müziğin kökeni, doğuşu-oluşumu ve evrimi; bunlara ilişkin görüşler ve kuramlar; Bireyin ve toplumun gelişiminde müzik kültürünün rolü; Müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel işlevleri-işgörüleri;
4 Müzik kültüründe katmanlar; müzik türleri, çeşitleri ve eserleri;
5 Müzik kültüründe katmanlar; müzik türleri, çeşitleri ve eserleri; Müzikte ses kaynakları; doğa, insan ve çalgılar; sesin oluşumu ve özellikleri;
6 Müzikte ses sistemleri, aralıklar, diziler, uygular;
7 Müziğin temel gereçleri:Ses ve devinim; Müziğin temel öğeleri:Ritim, ezgi, uyum, yapı; Müzikte niteliğin belirleyicileri:Tür-çeşit, hız, gürlük, oturtum, örgü/doku, seslendirim-yorumlanım, üslup, ölçü, ton/makam, öz-biçim, akustik çevre/ortam.
8 Ara Sınav
9 Müzik olgusu, müzik yazısı, müzik dili ve müziksel iletişim;
10 Müzik yapma, yaratma, yönetme, dinleme, düşünme, anlama-anlatma, öğrenme-öğretme;
11 Müzik yapma, yaratma, yönetme, dinleme, düşünme, anlama-anlatma, öğrenme-öğretme;
12 Müzik kurum, kuruluş, topluluk ve etkinlikleri;
13 Türkiye ve Dünya müzik kültürlerinde başlıca değişim, gelişim, dönüşüm ve yönelimler
14 Türkiye ve Dünya müzik kültürlerinde başlıca değişim, gelişim, dönüşüm ve yönelimler
15 Bitirme Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edip Günay- Müzik Sosyolojisi, Sosyolojiden Müzik Kültürüne Bir Bakış Server Tanilli- Uygarlık Tarihi, Ayhan Erol Müzik Üzerine Düşünmek.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip-yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirlenen ofis saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 3 3 9
Kitap Okuma 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 3 3 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5