DERS ADI

: Batı Müziği Teori ve Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZE 1002 Batı Müziği Teori ve Uygulaması 2 ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müziğin kuramsal yapısını çözümlemede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanabilme, tonal işitme duygusu kazanabilme, piyanodan verilen tek ses, armonik çift ses, üç sesli akor ve ezgiyi notaya alabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilme.
2   Tonal duygu kazanabilme.
3   Ton içerisinde armonik çift ses duyabilme.
4   Dinlediği bir üç sesli akorun yapısını kavrayabilme.
5   Piyanoda çalınan tek sesli ve iki sesli bir ezgisel dikteyi notaya alabilme.
6   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
2 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
3 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
4 Kromatik gamlar, solfej okuma çalışmaları.
5 Modülasyonlu dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
6 Süslemeler, temel durumda üç sesli akor duyma, solfej okuma çalışmaları.
7 Süslemeler, çevrim akorlarının notaya alınması, solfej okuma çalışmaları.
8 Ara sınav ve müziksel işitme ve yazma çalışmaları
9 Modülasyonlu dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
10 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
11 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
12 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
13 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
14 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 1A, 2A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, Uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6