DERS ADI

: RPD'de Konsültasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5011 RPD'de Konsültasyon SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

konsültasyon çalışmaları ile öğrencinin, hem okulda hem evde tüm gelişimini destekleyecek somut stratejiler üretilmesi için okul psikolojik danışmanlarının bu alandaki yeterliliklerini arttırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Rehberlikte konsültasyon hizmetlerinin genel Özelliklerini tanımlayabilir
2   Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerini oluşturabilir
3   Ailelere yönelik konsültasyon hizmetlerini oluşturabilir
4   Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetlerini değrelendirebilir
5   konsültasyon programları düzenleyebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik hizmetlerinin genel Özellikleri
2 Konsültasyon
3 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri
4 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
5 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri
6 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
7 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri
8 Ara sınav, genel tekrar, ders değerlendirmesi
9 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
10 Konsültasyon hizmetinin Sonuçları
11 Konsültasyon hizmetinin Sonuçlarının değerlendirilmesi
12 Bireysel Konsültasyon
13 grup Konsültasyonu
14 Konsültasyon programı oluşturma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Akman, Y. (2002). Okullardaki Konsültasyon Çalışmaları ve Ruh Sağlığı Konsültasyon Modeli. Türk PDR Dergisi, Cilt:2, Sayı:18.
Hackney,H&Cormier,L.S.(1996) The Professional counselor:A process guide to helping(3rd ed ) Boston:Allyn&Bacon
Can, G. (Ed.) (2002). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Pegem.
Deniz, M.E. Erözkan. A., (2017). Psikolojik danışma ve rehberlik.Ankara: Pegem.
Deniz, M.E. (Ed.) (2018). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif öğrenme metodları, beyin fırtınası, rol oynama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final sınavı yapılacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasakal@deu.edu.tr, 7/24 on line deu dan ulaşılabilir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11211112311151111
ÖK.21211115511151111
ÖK.31211115511151111
ÖK.41211115511151111
ÖK.51511115311151111