DERS ADI

: Okullarda RPD Uygulamaları 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 4036 Okullarda RPD Uygulamaları 2 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; eğitim kurumlarının psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik deneyimi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanır
2   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini açıklar ve uygular
3   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar ve uygular
4   Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alır ve uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

PDR 4031 - Okullarda RPD Uygulamaları 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: kapsamı, önemi ve kurallar
2 Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmalarını İnceleme
3 Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün etkinlik alanlarını inceleme
4 Örnek bir rehberlik ve araştırma merkezinin etkinliklerini inceleme
5 İş Kurumu tarafından yürütülen mesleki rehberlik çalışmalarını inceleme
6 Herhangi bir üniversitenin mediko-sosyal merkezinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerini inceleme
7 Okuldaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulamalarına Katılma
8 Genel Tekrar, Değerlendirme, Ara Sınav
9 Okul psikolojik danışmanı ile birlikte okul programının öngördüğü rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının yürütülmesi
10 Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi.
11 Uygulanabilecek testlerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi
12 Uygulanabilecek test-dışı tekniklerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi.
13 Amaca uygun bir tekniğin seçilerek bir gruba uygulanması,
14 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının incelenmesi
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, B. (2009). Rehberlik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. F.Selda Öz Soysal
Mail: fatma.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 5 65
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15311113111231111
ÖK.21212211152553112
ÖK.31312222212552111
ÖK.41512255553553112