DERS ADI

: Duyuşsal Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5004 Duyuşsal Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derstte, öğrenci ve öğretmenlerin eğitim ve öğrenme ortamlarındaki duyuşları farklı yaklaşımlar doğrultusunda incelenecektir. Öğretmenlerin öğrencilerin duyuşlarını anlaması, ayırt etmesi ve farklı duyuşların ayırdına varmaları; ve bu farkındalığın öğrencinin duygusal gelişimi ve başarısı üzerindeki önemi vurgulanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen adayları öğrencilerin duyuşlarını tanıyacak
2   Öğrenciler duyuşsal alan basamaklarını (alma, tepkide bulunma, sdeğer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme) bilecek
3   Öğrenciler duyuşsal eğitimi uygulayabilecek
4   Öğrenciler duyuşsal eğitimde RPD'nin önemini kavrayacaktır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde duyguların önemi, duyuşsal alan tanımı ve basamakları
2 Çeşitli kuramsal yaklaşımların incelenmesi
3 Başarıya ilişkin denetim-değer kuramı
4 Yaklaşma-kaçınma başarı motivasyonuna ilişkin hiyerarşik model
5 Sınıfta öğrencilerin duyuşsal süreçlerini anlama
6 Sınıfta duyuşsal farklılıkların incelenmesi
7 Duyuşlara İlişkin Makro Kültürel -Psikolojik Kuram
8 genel tekrar, genel değerlendirme , Ara sınav
9 Eğitim ortamlarında öğrencilerin duyuşlarının önemi
10 Duyuş-motivasyon etkileşimini çok boyutlu yaklaşımı
11 Öğretmenlerin öğretmenlerin eğitim ortamlarındaki duyuşları
12 Öğretmen kimlikleri, inançları ve hedefleri
13 Duyuşsal eğitimde RPD'nin uygulanması
14 Duyuşsal eğitimin uygulanması
15 Final (bitirme sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara:Nobel Yayınevi
Schutz,P.A. (2007). Emotion in Education. Ma, USA: Academic Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatim,tartişma, soru-yanıt, grup çalışmaları ver örnek vak'a inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

genel tekrar; genel değerlendirme, ara sınav, final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse aktif katılım

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111151111
ÖK.21111111115151111
ÖK.31111115111151111
ÖK.41111111111151111