DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5021 Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematiğin sadece sınıf içi ortamda öğretilen bir ders olmadığını göstermek;matematiği görsel hale getirmek ve matematik öğretimini daha kalıcı hale getirmek;matematik öğretimini kolaylaştırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Okul dışı öğrenmenin amacı belirtilir.
2   2.Okul dışı öğrenmenin önemini kavratılır.
3   3.Okul dışı öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini öğretilir.
4   4.Okul dışı öğrenme ortamları belirtilir.
5   5.Okul dışı öğrenme etkinliklerini organize edilmesi(planlanma,uygulanma ve değerlendirme) gösterilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Okul dışı öğrenme ortamının amacı,önemi ve kapsamı.
2 2.Okul dışı ortamda proje tabanlı matematik öğretimi.
3 3.Okul dışı matematik öğretiminde ortam temelli öğretim.
4 4.Okul dışı öğrenme ortamları:Müzeler,bilim merkezleri.
5 5.Okul dışı öğrenme ortamları:Hayvanat bahçeleri,botanik bahçeleri.
6 6.Okul dışı öğrenme ortamları:Sanayi kuruluşları,milli parklar.
7 7.Okul dışı öğrenme ortamları:Bilim şenlikleri,bilim kampları.
8 8.Genel tekrar,ders değerlendirmesi,Ara sınav.
9 9.Okul dışı öğrenme ortamları:Doğal ortamlar,kırsal bölgeler.
10 10.Okul dışı öğrenme ortamları için peyzaj mimarlığının önemi.
11 11.Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması.
12 12.Okul dışı öğrenme etkinliklerinin uygulanması.
13 13.Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi.
14 14.Ülkemizde okul dışı öğrenme yerleri.
15 15.Yarıyılsonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ural,A.,Illich,I.,2016,Okulsuz Toplum,İstanbul
Alıcı,D.,Coral,M.N. ve Tungaç,A.,2016,Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitimine Yönelik Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi.
King,J.,2003,The Art of Mathematics
Dillon,R.,Gabbard,1998,Hypermedia, as an Educatianal Technology :A Review of the Quantative Research Literature on Learners Comprehension,Control and Style,s,322-349.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım,soru-cevap,görsel materyaller kullanarak anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav,ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Süha Yılmaz
Tel:02323012335
email:suha.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 25 1 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1122551522
ÖK.2122551522
ÖK.3122551522
ÖK.4122551522
ÖK.51225514522