DERS ADI

: Matematik Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 5016 Matematik Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik öğretmeni adaylarının matematik dersine ilişkin kitaplarda bulunması gereken özellikleri fark etmelerini ve öğretimde kullanabilecekleri kitaplara karar vermelerini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu alanındaki ders kitabı inceleme kriterlerini açıklayabilme
2   MEB Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı konusundaki çalışmalarını kavram
3   Kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken öncelikleri belirleyebilme.
4   Konu alanındaki kitapları doğru biçimde değerlendirebilme
5   Konu alanı ile ilgili kitapların farkında olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler
2 Ders kitabında olması gereken eğitsel özellikler
3 Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri
4 Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından ders kitabı konusunda yapılan çalışmalar
5 Ders kitaplarının hazırlanmasında esas alınan kriterler
6 Ders kitaplarının değerlendirilmesinde esas alınan kriterler
7 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ders kitaplarının içeriklerinin dil, öğrenci seviyesi ve formata uygunluğu
10 Ders kitaplarının içeriklerinin çekiciliği, anlamlı öğrenmeye katkısı ve öğretimde kullanım kolaylığı
11 Ortaokul 5.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi
12 Ortaokul 6.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi
13 Ortaokul 7.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi
14 Ortaokul 8.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Küçükahmet, L. (2004), Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayın Dağıtım, İzmir.
Kılıç, A., & Seven, S. (2004). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Pegem A Yayıncılık.
Ceyhan, E., & Yiğit, B. (2003). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunumlar ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545
ÖK.2344
ÖK.3444
ÖK.4345
ÖK.5542