DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Modelleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 4012 Matematik Öğretiminde Modelleme ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin derste elde ettikleri bilgiler ve deneyimler ışığında öğretmenlik yaşantılarında modelleme uygulamaları geliştirme ve bu uygulamaları yürütme bilgi ve becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklayabilir.
2   Modelleme problemlerini çözebilir.
3   Modelleme problemleri geliştirebilir.
4   Öğrencilerin modelleme problemlerine ilişkin çözümlerini değerlendirebilir.
5   Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel modelleme kavramı
2 Matematiksel modelleme ve problem çözme
3 Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
4 Modelleme döngüsü
5 Model geliştirme basamakları
6 Model geliştirme prensipleri
7 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
10 Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü
11 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
12 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
13 Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
14 Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bukova Güzel, E. (Ed.). (2016). Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, gözlem notları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 6 2 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.2355
ÖK.3355
ÖK.45243
ÖK.555