DERS ADI

: Olasılık ve İstatistik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 3004 Olasılık ve İstatistik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğrenimini ve öğretimini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğrenimini ve öğrenci kavram yanılgılarını kavrar.
2   2. Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretimi üzerine etkinlikler hazırlayabilir.
3   3. Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramlarının öğretiminde somut materyaller ve teknolojiden faydalanabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Olasılık ile ilgili pedagojik alan bilgisi
2 Olasılık ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları
3 Olasılık öğretimi üzerine etkinlik hazırlama
4 Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ile ilgili pedagojik alan bilgisi
5 Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları
6 Veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi öğretimi üzerine etkinlik hazırlama
7 Merkezi eğilim ölçüleri ile ilgili pedagojik alan bilgisi
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav.
9 Merkezi eğilim ölçüleri ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları
10 Merkezi eğilim ölçüleri öğretimi üzerine etkinlik hazırlama
11 Dağılım ölçüleri ile ilgili pedagojik alan bilgisi
12 Dağılım ölçüleri ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları
13 Dağılım ölçüleri öğretimi üzerine etkinlik hazırlama
14 Teknoloji destekli olasılık ve istatistik öğretimi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akdeniz, Fikri (2006). Olasılık ve İstatistik. Ankara: Nobel Yayınevi
Hatice Akkoç ve Sibel Yeşildere-İmre (2015). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Jones, G.A., Thornton C.A., Langrall, C.W., Mooney, E.S., Perry, B. & Putt, I.J. (2000), A Framework for Characterizing Children s Statistical Thinking. Mathematical Thinking and Learning, 2(4), 269-307.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 10 2 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.132333
ÖK.242332
ÖK.335333