DERS ADI

: İngilizce Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 5003 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İngilizce ders kitaplarını sistematik bir şekilde inceleyebilmek için gerekli olan prensip ve yaklaşımları öğretmen adaylarına aktarmaktır. Böylece kitapların zayıf ve güçlü tarafları ortaya konarak gereken yerlerde adaptasyon ve destekleyici materyal kullanma yönünde bilgi aktarımı yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil eğitimi müfredatında İngilizce ders kitaplarının yerini ve önemini anlamak
2   Yabancı dil eğitiminde ders kitabı kullanmanın avantaj ve dezavantajlarını tartışabilmek
3   Farklı ders kitabı inceleme modellerini bilmek ve aralarındaki farklılıkları ayırt edebilmek
4   Piyasadaki ingilizce ders kitaplarını güçlü ve zayıf yanlarıyla değerlendirebilmek
5   Basılı yayınları farklı teknikler kullanarak adapte edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenler ve ders kitapları
2 Ders kitaplarının rolleri ve sınırlılıkları
3 Materyal değerlendirme prensipleri
4 Ders kitabı inceleme modelleri
5 İşlevsel / Yapısal Müfredat
6 Konu merkezli / Öğrenci merkezli yaklaşımlar
7 Ders kitabı adaptasyon yöntemleri
8 Genel değerlendirme / Arasınav
9 Davranışsal ve bilişsel teoriler / Tümdengelim ve Tümevarım ile öğrenme
10 Dilbilgisi, sözcük bilgisi ve ses bilgisinin sunumu
11 Dil becerilerinin entegrasyonu ve iletişim becerileri
12 Destekleyici materyaller
13 İngilizce ders kitaplarındaki kültürel içerik
14 Örnek ders kitabı değerlendirmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grant, N. (1987) Making the most of your textbook, Oxford Heinemann
Cunningsworth, A. (1995) Choosing Your Coursebook, Oxford Heinemann
Tomlinson, B. (1998) Materials Development in Language Teaching, Cambridge University Press
Richards, J. C. (2001) Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tartışma, soru - cevap, bireysel kitap inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2444444444
ÖK.3444444444
ÖK.4444444444
ÖK.5444444444