DERS ADI

: İngilizce Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 2002 İngilizce Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

İngilizce Öğretim Programlarıyla ilgili temel kavramları; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri; kazanımların sınıflara göre dağılımını ve sınırlarını, diğer derslerle ilişkisini; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri; ölçme değerlendirme yaklaşımı ve öğretmen yeterliliklerini öğretmen adaylarına aktarmak ve bu bağlamda öğretmen yetiştirmeye olumlu katkı sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngilizce öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları anlamak.
2   İngilizce dersi öğretim programlarının tarihsel gelişimini bilmek.
3   İngilizce dersi öğretim programlarının içeriğini anlamak.
4   Program geliştirmede kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçleri öğrenmek.
5   Öğretmen yeterlilikleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarına genel bakış
2 Program geliştirmede kullanılan yöntem, teknik ve araç-gereçler
3 İngilizce Öğretim Programlarıyla ilgili temel kavramlar
4 İngilizce Dersi Öğretim Programlarının geçmişten günümüze genel değerlendirilmesi
5 Son 15 yıla ait İngilizce Dersi Öğretim Programlarının çeşitli ölçütler çerçevesinde incelenmesi
6 Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları
7 Öğretmen Yeterlilikleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
10 İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
11 Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
12 Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programlarının İncelenmesi
13 Programlardaki eksikliklerin tartışılması
14 Durum değerlendirmesi: MEB kitapları üzerinden İngilizce Öğretim Programı analizi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s):
Swan, M. (2012). Thinking about language teaching. Oxford: Oxford University Press.
Ornstein, A.C. ve Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, principles and issues. US: Pearson
Hewitt, T. (2006). Understanding and shaping curriculum: What we teach and why. California: Sage Publications Inc.
Council of Europe (2001). Common European framework of reference for languages: Learning,aching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Posner, G. (1995). Analysing the curriculum. US: McGraw-Hill, Inc.
Supplementary Book(s):
Yurdakul, B. (2010). Yapılandırmacılık. Demirel, Ö (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (s.39- 65). Ankara: Pegem Akademi.
Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Doğanay, A. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Canale, M. ve Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1(1), 1-47.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

konu anlatımı, tartışma, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Thursday 13:00 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555